1 Laatst bewerkt door Maaike_87 (03-04-2014 21:31)

Onderwerp: Slagroomtaart: wat voor bodem?

Goedenavond allemaal!

Ik heb al allerlei taarten gemaakt, maar nog nooit een slagroomtaart. Gek eigenlijk.. hihi de meest bekende taart.

Nou ga ik er binnenkort een maken, maar nou vraag ik me af wat voor beslag ik dan zal maken? Cake lijkt me wat zwaar. Biscuit wat te droog voor een slagroomtaart? Of heb ik het mis en kan het wel?

Ik heb al gezocht in de zoekmachine, maar heb niks kunnen vinden.

Alvast bedankt voor jullie tips!

2

Re: Slagroomtaart: wat voor bodem?

Slagroomtaart wordt over het algemeen van een  biscuit gemaakt. Je zou het biscuit kunnen tremperen als je bang bent dat het te droog wordt.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Ik maak slagroomtaart van biscuit. Even tremperen, eventueel met alcohol, maar ik gebruik vaak Ranja.
Bijna puur, slechts iets verdund. Dan flinke lagen slagroom. De buitenkant wordt afgesmeerd met slagroom, en opgespoten met slagroom. Als geheel is het dan echt niet droog.

4

Ik maak hem ook met biscuit.
Ik gebruik voor biscuit het basisrecept met bloem, maizena, eieren en suiker.
Ik vind mijn biscuits nooit droog.
En dan met de slagroom en eventueel jam of fruit is hij echt niet droog hoor.

Groetjes Gerien

5

Ik maak 'm ook met biscuit. Gebruik FunCake mix en vind de taart ook niet droog. Ik doe ook een laagje jam/vlaaivulling. Ik maak wel de aangevette slagroom  :9 . Krijg je mooie stevige slagroom (bij mij wil gewone slagroom, ook met versteviger, nog wel eens slap worden)

6

Bedankt dames! Het wordt dus biscuit ;)
En die aangevette slagroom ga ik ook gebruiken, bedankt voor de tip!

7

ook heel lekker is een laagje banketbakkersroom en een laagje jam/slagroom, en tremperen is altijd goed. altijd biscuit voor slagroomtaart.