Onderwerp: Gelukkig voor eigen gebruik...
...Jeetje wat ben ik hier toch enorm ontevreden over...
Ik vond het ook niet leuk om te maken..ik had geen idee wat ik ermee wilde...Tis onze trouwdag vandaag, en kwilde een double barrel proberen. Nou...voor mij voorlopig ff niet weer.
Kheb afgesmeerd met melkchocolade ganache. Wat mij totaal niet beviel...het werd niet stevig, mijn taart ging uitpuilen aan alle kanten...ik kreeg hem met geen mogelijkheid mooi strak en recht.
En aangezien ik geen idee had wat voor decoratie ik erop wilde, ben ik maar wat gaan doen. Ook niet weer dus...Ik dacht: laat ik een leuk kleurtje groen nemen....ging prima...Alleen kreeg ik dus scheuren en plooien onderaan de taart...Toen een donkerdere rand groen onderlangs gedaan..maar ja...er zaten boven op de rand ook wat kleine scheurtjes...ik wilde eigenlijk de hele taart met lijnen decoreren, maar dat ging ook niet op. Dus maar alleen op het lichtgroene gedaan. Ik dacht...leuk lente taartje...Begin van de lente vandaag...leuk...magoed...het lijkt meer op een st. Patricksday taart dan op een lente taart. De bloem bovenop heb ik er maar hupsakee, zo bovenop gelegd..ik was zo klaar met die taart....toen moest de rand van licht naar donkergroen ook nog gecamoufleerd worden, want dat leek ook nergens naar. Nou uiteindelijk dan onderlangs ook maar een randje gedaan, hoewel deze er wel strak uitzag, heb ik het toch maar gedaan omdat ik dacht dat het 'mooier' zou lijken bij de rand erboven...maar tis misschien overbodig...Ik weet het niet meer...
Wat een klaagzang zeg...Sorry dames...soms heb je van die dagen... Ik ben zo blij dat het maar voor eigen gebruik is en dat hij vanavond gegeten wordt. Hopelijk valt de smaak dan nog mee. Gevuld met aardbeienvlaaivulling en aardbeienbotercreme en aardbeienvlaaivulling met vanillebotercreme...
Zou het uitpuilen eraan kunnen liggen dat ik een dijkje heb gespoten van de botercrememix? word dat misschien niet stevig genoeg? Kheb nog nooit eerder gevuld met botercreme, dus ik dacht: ik spuit daar gewoon een dijkje van. Om nou speciaal voor de dijkjes nog 1:1 bc te maken...ik dacht dat dit wel zou kunnen. Dus ik heb bij de aardbeienvlaaivulling dijkjes gespoten en bij de bc-mix dan niet.
Nou sorry dames..als jullie helemaal tot hier al hebben gelezen! Knap! Bedankt!
Hier komt ie dan, ongeveer 16cm hoog (dus valt nog mee volgens mij):