1

Onderwerp: Glazuur?

Ik wil graag een slagroomtaart maken, met lekker veel fruit..

Hoe hou je dat fruit mooi en lekker? Als het bij een bakker vandaan komt, zit er altijd een doorzichtig laagje over het fruit.

weet iemand wat dit is? waar ik het kan kopen, of wellicht is het zelf te maken?

2

Re: Glazuur?

Hoi Marielle, dat laagje is gelatine. In de supermarkt kun je daar een zakje voor kopen, dat heet Taartina.

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

In mijn supermarkt heet dat ook gewoon gelatine :P Bij de bakspullen staat dat, een zakje met 10 velletjes erin.

Overigens vind ik gelatine altijd heel vies aanvoelen in je mond. Een andere oplossing weet ik alleen niet voor je

4

Dat heet abricoteren: een paar eetlepels abrikozenjam verwarmen met een klein beetje water. Vervolgens door een fijne zeef gieten en nog warm ver het fruit gieten/strijken.

Je kunt ook taartina kopen, dat werkt ook. Niet overal verkrijgbaar, maar een aantal supermarkten hebben het.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

jeetje... bedankt voor de snelle antwoorden! super!

6

At your service ;-)

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

7

Chocomonster schreef:

In mijn supermarkt heet dat ook gewoon gelatine :P Bij de bakspullen staat dat, een zakje met 10 velletjes erin.

Overigens vind ik gelatine altijd heel vies aanvoelen in je mond. Een andere oplossing weet ik alleen niet voor je

Deze gelatine wordt niet bedoeld. Het is een zakje met poeder , heet inderdaad taartina, dat je aanmaakt met water of vruchtensap. heeft ook niet zo'n overheersende gelatinesmaak.

8

In België kan je dit gewoon in potjes kopen bij de Aveve (boerenbond). Smaak abrikoos of aardbei geloof ik. Heb de abrikoos zelf gebruikt met een nieuwjaarstaart (bovenop belegd met vers fruit). Ik was enkel een beetje te zuinig geweest merkte ik nadien. Weten we dus weeral voor een volgende keer  :)

Maar je kan inderdaad ook heel goed gewoon wat jam warmen met wat water en dat over je fruit doen.

Succes!

9

Hoi hoi,

Kan je dit ook doen als je vers fruit als vulling gaat gebruiken?? Zoals bij vlaaien?? En hoe moet ik dat voor mij zien: laagje gelatine op cake/biscuit, dan het fruit en dan weer gelatine??

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

10

Als je vers fruit in een taart stopt, is het niet perse nodig. Het is er vooral voor bedoeld om fruit op de bovenkant van een taart/vlaai mooi te laten glanzen en niet uit te laten drogen. Fruit in een taart droogt niet uit.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym