1

Onderwerp: vraagje over een recept voor vegan botercreme

Hallo,

Ik moet voor dit weekend een koemelkvrije taart maken, de taart en de vulling (biscuit gevuld met chocolademousse op basis van soja slagroom met bittere chocolade) is al in orde maar ik zou de taart willen afsmeren met botercreme.
Ik vond op de site van cupcakes en muffins een vegan recept :
Wat heb je nodig om Vegan Vanille Botercreme te maken?

Ingrediënten

1/2 cup  Wajang (113 gram)   
1/2 cup  Soja minarine (113 gram)   
3 1/2 cup  gezeefde poedersuiker (385 gram)   
  Vanille smaakmaker   
1/4 cup  Sojamelk (62.5 ml)   
  Witte voedselkleurstof   

Nu als Belgje zijn we in Gent voorzien van een spiksplinternieuwe Albert Heyn en ben ik vele ingrediënten tegengekomen voor mijn vulling maar géén Wajang. Nu is dus mijn vraag zou ik de wajang kunnen vervangen met enkel de soja minarine? Dus ipv 113gr de volle 226gr in soja boter nemen?
Of hebben jullie een nog beter recept voor de botercreme?

Alvast héél erg bedankt
Fanny

2 Laatst bewerkt door Anna_4 (19-03-2014 22:50)

Re: vraagje over een recept voor vegan botercreme

Hebben ze geen ongezouten plantenmargarine? Bij de AH verkopen ze namelijk niet het merk Wajang, maar ze hebben dit dus wel van het eigen merk. Ik geloof dat het een lichtblauw pakje is.

Overigens maak ik altijd de amerikaanse versie van botercreme: 50g boter-100g poedersuiker-el melk-tl vanille extract. En dan dus met 50g wajang ipv boter (vind ik zelf lekkerder). Werkt super en smaakt erg goed!

Ps. Ik zie nu dat mijn recept verhoudingsgewijs nagenoeg hetzelfde is als de jouwe! ;)

3

Re: vraagje over een recept voor vegan botercreme

bedankt ik ga morgen nog eens gaan kijken in de ah ;-)
Fanny