1

Onderwerp: [FEEDBACK]Traditioneel geboortetaartje

Hallo allemaal,

24 Februari heb ik er weer een neefje bijgekregen, reden genoeg voor een traditionele geboortetaartje (wil ik al zo lang een keer maken) met lange vingers.
Zo simpel als het leek (ik had alle stappen in mn hoofd) het viel niet mee...

Allereerst het afsmeren met botercreme. Ik weet niet waarom het deze keer niet lukte maar mijn botercreme was niet echt smeuig maar vrij hard nog terwijl de  boter wel op kamertemperatuur was. Hierdoor kon ik niet mooi afsmeren en ging mijn biscuit kruimelen.
Toen de lange vingers erlangs. Ik plakte ze steeds met een beetje botercreme maar ik kwam niet goed uit helaas. Dankzij het lint zijn de lange vingers blijven zitten maar anders..het plakte niet echt goed.
Toen de muisjes erover strooien, dat ging ook niet zo goed! Want aan de rand van de taart vielen ze tussen de lange vingers door waardoor er stukjes onbedekt bleven.
Op een ander voorbeeld had ik gezien dat je witte letters gewoon kon zien, bij mij niet echt maar ze bleven ook niet op hun plek liggen dus hoe doen anderen dit??
En tot slot: hoe maak je een mooi strikje aan de voorkant met je lint?? Mij lukte het niet!

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XCWMKRWJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Z36448TJ.jpg

Ben vergeten een foto te maken voordat de taart ingepakt was in folie, had nogal haast..
De naam lag boven de baby op de taart maar die heb ik uit privacyoverwegingen maar niet gefotografeerd.
Taart was wel errug lekker, chocobiscuit gevuld met een laag zwitserse room (dit ga ik vaker maken) en aardbeienbavarois.

Alle tips zijn welkom, ik zou de volgende keer graag een wat 'strakker en cleaner' resultaat willen :)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: [FEEDBACK]Traditioneel geboortetaartje

Niemand tips?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Ik heb deze onlangs ook gemaakt met lange vingers. Ook ik plakte ze met een beetje botercreme vast maar ook hier vielen.er steeds een paar af.. Helaas kan ik je daarin dus geen tips geven.. Mij lukte dat deel ook niet zo goed!

Vind je taart erg mooi geworden, leuk!!

4

Ik vind hem toch leuk. Ik kan je ook niet helpen, heb nog nooit zo eentje gemaakt. Misschien kan je voor je de muisjes er in strooit, een soort dijkje van bc spuiten langs de binnenrand, zodat ze niet tussen de lange vingers heen vallen? Of had je wel ook bc aan de bovenkant, zodat de muisjes daarin bleven 'plakken'?

Nog gefeliciteerd met je neefje trouwens!

5

ik smeer de zijkanten steeds af met een dun laagje botercreme, doe de koekjes er rond, lintje eromheen ( voor een mooie strik schuif ik mijn taart tot de rand van mijn werkblad zodat als ik strik, mijn handen alle ruimte hebben en ik niet tegen mijn werkblad aanzit te klungelen). als dat achter de rug is doe ik bovenaan een flinke laag ganache, dat is wat lopender dan bc en deze houdt dan vooral de koekjes mooi tegen de taart aan zonder dat het echt tussen die koekjes tussenuit komt.. als die bijna volledig gehard is de muisjes erop..
zo doe ik het, weet niet of er nog andere tips zijn??? lukt mooi bij me..

succes nog!

Lijnen??? Een dikke lijn is toch ook een lijn??

6

Hij ziet er heel leuk uit en mooi ook :D

7

Ik heb geen tips voor je omdat ik deze taart nog nooit heb gemaakt. Jammer dat niet alles wilde lukken voor je maar het resultaat mag er zeker wezen! Heel mooi!

8

Dank jullie wel!