Onderwerp: [FEEDBACK]Traditioneel geboortetaartje
Hallo allemaal,
24 Februari heb ik er weer een neefje bijgekregen, reden genoeg voor een traditionele geboortetaartje (wil ik al zo lang een keer maken) met lange vingers.
Zo simpel als het leek (ik had alle stappen in mn hoofd) het viel niet mee...
Allereerst het afsmeren met botercreme. Ik weet niet waarom het deze keer niet lukte maar mijn botercreme was niet echt smeuig maar vrij hard nog terwijl de boter wel op kamertemperatuur was. Hierdoor kon ik niet mooi afsmeren en ging mijn biscuit kruimelen.
Toen de lange vingers erlangs. Ik plakte ze steeds met een beetje botercreme maar ik kwam niet goed uit helaas. Dankzij het lint zijn de lange vingers blijven zitten maar anders..het plakte niet echt goed.
Toen de muisjes erover strooien, dat ging ook niet zo goed! Want aan de rand van de taart vielen ze tussen de lange vingers door waardoor er stukjes onbedekt bleven.
Op een ander voorbeeld had ik gezien dat je witte letters gewoon kon zien, bij mij niet echt maar ze bleven ook niet op hun plek liggen dus hoe doen anderen dit??
En tot slot: hoe maak je een mooi strikje aan de voorkant met je lint?? Mij lukte het niet!

Ben vergeten een foto te maken voordat de taart ingepakt was in folie, had nogal haast..
De naam lag boven de baby op de taart maar die heb ik uit privacyoverwegingen maar niet gefotografeerd.
Taart was wel errug lekker, chocobiscuit gevuld met een laag zwitserse room (dit ga ik vaker maken) en aardbeienbavarois.
Alle tips zijn welkom, ik zou de volgende keer graag een wat 'strakker en cleaner' resultaat willen