1 Laatst bewerkt door Chocomonster (10-03-2014 11:35)

Onderwerp: 65 jaar

Hallo!

Voor mijn oma die 65 jaar werd heb ik 2 taarten gebakken. Na véél frustratie (http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=235603) is dit het resultaat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-MMREMJZP.jpg

Bij de linkertaart is het witte fondant dus gescheurd aan de randen. Bij de rechtertaart (eerste poging tot lussenstrik) heeft mijn vriend de strik in elkaar gezet nadat ik ermee wilde gooien  O-)  Het lukte écht niet. Uiteindelijk vond ik zelf de strik er niet uitzien. Als je er in keek zag je ook allemaal slordige fondant zitten die we hadden geprobeerd als een soort van opvulling te gebruiken. In ieder geval, voor de volgende keer weet ik hoe het wél moet. Uiteindelijk was mijn oma helemaal in de gloria. Ze heeft iedereen de taarten vol trots laten zien en voordat ze ze ging aansnijden heeft ze ze nogmaals even de kamer rond gedragen om te showen  :o

Het zijn 2 x 20 cm taarten van 10 centimeter hoog. Naturelcake, gevuld met koffiecrème/-mousse, afgesmeerd met chocoladebotercrème en bekleed met fondant.

Ook dit keer niet de mooiste foto's, maar we vertrokken een uur te laat en ik was chagrijnig en het interesseerde me allemaal niet meer  O-)  Ik ben niet zo stressbestendig en erg frustratiegevoelig zoals jullie merken  :9

2

Re: 65 jaar

Gelukkig was oma er helemaal gelukkig mee en het zijn mooie taarten geworden ondanks alle tegenslagen. Vind je kleurgebruik ook heel leuk. Balen als je fondant scheurt en balen dat je strik niet naar wens is gegaan maar je hebt er vast weer veel van geleerd!! Mooi!

3

Wat vreselijk balen dat het niet lukte zoals je wilde, zo frustrerend.
Ondanks al je tegenslagen zien ze er hartstikke leuk uit :thumb:
Het belangrijkste is dat oma er helemaal blij mee is, daar gaat het uiteindelijk om, toch?!

4

Oh, wat sneu wat er allemaal gebeurd is maar ik vind ze allebei echt heel erg leuk!

En je strik ziet er op de foto mooi uit hoor en wat lief dat je vriend hem uiteindelijk voor je in elkaar heeft gezet :)

En denk dat je 'bui'wel over was toen je oma zo ontzettend blij en trots was, ze zal er nog heel lang over praten dat weet ik zeker :)

En hopelijk zit het wat meer mee met je volgende taart :thumb:

5

wat een mooie strakke taarten

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

Stiekem moest ik wel lachen om je tekst omdat ik mijzelf er best wel in :)
Maar ik vind ze mooi hoor! Leuk 2 taartjes de bij elkaar horen!

7 Laatst bewerkt door renata2 (11-03-2014 08:00)

ook voor mij heel herkenbaar. maar meestal vinden de mensen om je heen de taart hartstikke mooi en gelukkig is dat dat bij jou ook het geval geweest! en die trotse oma, daar doe je het toch voor! ze zijn echt mooi geworden en niemand die ziet wat jij ziet. sterker nog, ik sla ze op ter inspiratie!

8

Ik blijf het herhalen ... wij baksters zijn altijd gefrustreerd, nooit tevreden (ok de scheurtjes zijnuiteraard zichtbaar voor iedereen), maar de persoon voor wie de taart gemaakt wordt vindt het altijd geweldig.

En geef toe, had je oma  de taarten niet mooi gevonden, dan was ze er ook niet mee gaan paraderen zoals ze gedaan heeft hé  =D
Mij lijkt het dat ze heel trots was dat jij deze kunstwerkjes hebt gemaakt.

Ik vind ze wel heel mooi hoor. :thumb:

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

Bedankt voor de reacties! Ik ben blij dat jullie ze wel leuk vinden.

Het stomme is, vaak lees ik bij andere topics ook dat baksters hun eigen taarten niet mooi vinden. Maar als de ontvanger dan wel blij is en ze ook allemaal positieve reacties krijgen, hebben ze vaak zoiets van: Oké, misschien zijn ze dan toch wel mooi.
En dat heb ik in dit geval dus helemaal niet :P Ik ben tevreden over het ontwerp (zeker omdat ik over het eerste ontwerp een maand heb kunnen denken en ik dit in 5 minuten heb moeten besluiten), maar de uitvoering...

Ach, eind van deze maand weer 2 taarten om mijn eigen ongelijk te bewijzen ;)