1

Onderwerp: SPOED! funcake biscuit

Ik ben helemaal de weg kwijt. Ik heb geprobeerd om het op de site op te zoeken maar snap dr niets meer van.

Ik wil een chocolade biscuit maken maar heb de FC mix van de gewone. Nu las ik 1/3 van droge mix aan chocolade toevoegen?
Maar hoeveel mix heb ik nodig? Ik zie door de bomen het bos niet meer bij die tabellen.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
En hoe zit het met aantal graden, sommige zeggen lamgzaam opbouwen andere niet.
IK SNAP HET NIET MEER! :(  :rolleyes:

Ik heb springvorm 24

Albaat bedankt!

2

Re: SPOED! funcake biscuit

Gewoon de tabel aanhouden voor de gewone mix en cacao toevoegen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3 Laatst bewerkt door Esther68 (08-03-2014 11:19)

Je neemt 1/3 gesmolten en afgekoelde chocolade (cacaogehalte 60%) van de droge mix en voegt dit de laatste 2 minuten aan het beslag toe. Wel een extra ei toevoegen.
Oplopend bakken doe ik niet. Veel te veel gedoe. Ik bak constant op 150 gr (hetelucht). Een 25 cm gaat er zo'n 50 minuten in.

4 Laatst bewerkt door djehr (08-03-2014 17:09)

de hoeveelheid mix die je nodig hebt kun je vinden in dit topic:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=201922

Je hebt een springvorm van 24 cm. Meet even de hoogte van je vorm en zoek dan de juiste hoogte bij de grootte van je vorm. Dan kun je aan de hand van de tabellen in het topic dat ik hierboven noemde precies uitrekenen hoeveel mix je nodig hebt.

5

Dankjewel!  Heb ik ook zeker gebruikt.het biscuit is perfect geworden. De rest van de taart minder..

6

EssJJ schreef:

Dankjewel!  Heb ik ook zeker gebruikt.het biscuit is perfect geworden. De rest van de taart minder..

Wat is er dan fout gegaan met de rest van de taart ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Die vulling mislukte, de taart is ingedeukt. Kreeg het fondant niet glad genoeg en het fondant scheurde.
Heb nog nooit zn lelijke taart gehad. Maarja volgende keer beter.