1 Laatst bewerkt door Devil-D (07-03-2014 16:16)

Onderwerp: Help! Domme ik....

Ik moet een taart voor zondag middag hebben en die was ik vandaag dus al vrolijk aan het maken!
Hij is gevuld met banketbakkersroom en afgesmeerd met botercreme
Hoe kan ik die nu het beste bewaren?

Ohja en de banketbakkersroom is op basis van zo een poeder

2

Re: Help! Domme ik....

sowieso moet banketbakkersrooom in de koelkast.

Ik hou eigenlijk met banketbakkersroom altijd maar 1 dag aan. Dus ik zou deze taart zelf opeten.. en zaterdag een nieuwe vullen voor zondag. Het liefst zelfs op zondag ochtend zelf.

Groetjes Pien

3

Staat er op de verpakking van het poeder geen info over de houdbaarheid?
Dan zou ik dat gewoon aanhouden.

4

BC en BBR kun je prima bewaren in de diepvries. Haal de taart zaterdagavond dan wel uit de vriezer en laat hem langzaam ontdooien in de koelkast.

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

5

bc kan je prima invriezen idd.
Mijn ervaring met bbr is dat het toch wat minder prettig uit de vriezer komt. Maar, dat moet ik er wel bij zeggen, de mijne was zelfgemaakte. Misschien dat bbr van poeder wel goed ingevroren kan worden.

succes ermee

gr pien

6

Ik ga hem niet zelf opeten Aangezien hij gratis is voor een kennis. Maar zet hem in de koelkast en dan ga heel hard duimen dat dat goed gaat

7

Zo snel bederft het niet hoor! Het kan best.
Ik maak zelf de taart altijd een dag van te voren, maar die eet ik twee dagen later ook nog hoor, als het zo uitkomt.
Gewoon zorgen dat hij goed koel staat en zo kort mogelijk uit de koeling voor het decoreren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

8

Over de houdbaarheid van bbr zijn de meningen nogal verdeeld  ;) . Ligt ook een beetje aan de manier van bereiden. Sommige, maar dan wel zelf gemaakte, kun je zelfs een week in de koeling bewaren (heb ik hier op het forum vaker gelezen). Ik moet zeggen dat ik een taart met bbr ook een dag van te voren pas vul, max  twee dagen, maar dan doe ik dit in de avond en moet zeker weten dat deze die dag opgegeten wordt. Als ik het op de dag zelf moet doen, haal ik het niet (vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven , bbr kan heus wel wat hebben) Ik zou het gewoon zou houden, maar dan moet de taart wel echt koel gestaan hebben. Invriezen voor die korte tijd zou ik niet doen, omdat ik denk dat juist hierdoor de taart minder wordt dan het vullen twee dagen eerder  ;) .Dat het gemaakt is van poeder, maakt niet uit, trouwens. Word wel vaak gedacht.