1

Onderwerp: help? inspiratie loos voor taartvulling

Hoi!

Ik ben gevraagd om voor mijn nicht een bruidstaart te maken, superleuk natuurlijk maar nu het volgende...
Zij mag geen slagroom, houd absoluut niet van botercreme maar wil wel het liefste alles chocolade.
Dus ik had bedacht om sowiesow chocolade biscuit te gebruiken. Maar bij de vulling loop ik een beetje vast.

Iemand een idee voor een chocolade achtige vulling (het liefst wit) die aan haar eisen voldoet.

Zelf vroeg ik me af of je banketbakkersroom kan aanpassen met chocola erin? Meestal gebruik ik die van dr oetker. Maar vraag me dus af of dat mogelijk is. Ansers dacht ik misschien iets met bavarois?

Ik hoop dat jullie ideeën en tips voor mij hebben!

Groetjes Esther

2 Laatst bewerkt door denise1968 (07-03-2014 10:56)

Re: help? inspiratie loos voor taartvulling

Ganache kun je met witte choc maken en met bruine choc. Voor chocoladetaart is afsmeren met ganache ook prima en dan vullen met chocolade en fruit zoals frambozen, aardbeien of kersen.

Verder kun je bovenin kijken naar recepten en dan vind je er altijd wel 1 tussen. Mijn favoriet bij chocoladetaart is altijd fruit omdat je het daar lekker fris en luchtig mee kan maken.

Succes

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

3 Laatst bewerkt door Chocomonster (07-03-2014 11:05)

Denise, ganache maak je toch met slagroom? Dat mag haar nicht juist niet.

Verder zou ik eigenlijk ook geen chocoladevulling weten zonder slagroom...
Wat ik zou doen bij een chooladetaart is citroen- of sinaasappelcreamcheese. 1:1:1 boter, poedersuiker en roomkaas (ik gebruik altijd monchou) met een beetje citroensap of verse sinaasappelsap. Eventueel nog wat rasp van de schil erdoor voor een sterkere smaak. Smaakt totaal niet naar boter of botercrème naar mijn mening.

Maar ja, als ze per se alles van chocola wil is dat ook geen optie, haha. Tenzij je er stukjes chocola door doet... Dat kan dan weer wel ;)

4

Dankjewel,  kan je als je afsmeert met ganache ook daarna bekleden met fondant?
Heb nog nooit ganache gebruik.

5

Ja dat kan prima. Kun je heel mooi strak mee afsmeren zelfs.

Maar als ze geen slagroom mag, mag ze dan wel boter,  e.d.?
Want monchou, boter etc. zijn allemaal melkproducten... En witte chocola heb ik ook nog niet lactosevrij kunnen vinden.
Misschien mag ze wel soya slagroom of minusL (lactose-arm)? Daar kun je ook prima een chocolademousse of ganache mee maken.

En kent je nicht alleen de 1:1 botercreme? Heeft ze al eens Meringue botercreme geproefd? Dat is veel lichter en minder vet qua structuur. 1:1 vind ik ook niet te eten als vulling. Aan de MBC kun je ook witte chocolade toevoegen.
En anders de botercreme van de mix? Smaakt ook heel anders hoor! En de ene mix is de ander niet. Die van fincakes vind ik lekker, die van soezie en dr oetker niet  :nooo:  :nooo: Die zijn erg "boterig"

Heb nog ff zitten googelen en de oplossing gevonden:

http://nombelina.com/chocolademousse-zonder-slagroom/
Even uitproberen of het ook met witte chocola gaat (als ze die wel mag)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

Superfijn dat jullie zo meedenken!

Ze mag wel melkproducten maar ze heeft een maagverkleining vandaag dat slagroom te zwaar is.
Maar mbc ken ik niet. Ga ik is in verdiepen.

En chocolademouse zonder slagroom dat zou helemaal super zijn die ga ik ook zeker bekijken.

Mochten er nog meer ideeen zijn? Graag!!

7

Zou soya slagroom ook te zwaar zijn? Dat is veel minder vet.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

8

Poe dat weet ik niet. Zal het is aan dr vragen, ik zie haar morgen.

9

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik las ergens (of hier of ergens anders) dat ze in de MBC ook wel eens nutella verwerken. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar misschien kan je er iets mee!

10 Laatst bewerkt door denise1968 (07-03-2014 16:39)

Chocomonster schreef:

Denise, ganache maak je toch met slagroom? Dat mag haar nicht juist niet.

;)

Daar heb je idd een punt even overheen gelezen  :grr: . Misschien is nutella dan een mogelijkheid. Kun je alleen niet mee afsmeren want dat is te dik denk ik? Misschien de nutella iets verdunnen met melk? Denk dat het voornamelijk uitproberen wordt.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

11

Ik ben even naar de taartenwinkel geweest hier. Erg handig.
Ik ga voor morgen even wat testen.
Een deel wite chocolade mouse zonder slagroom en een deel BBR evt met cacao erdoor.

met fred en ed jam.... zonder stukjes, en dan zie ik wel hoe  het gaat, de tip over nutella met melk ga ik ook even proberen dat is wel handig als het werkt.
Bedankt iedereen... to be continued.. :)

12

Afsmeren gaat ook prima met MBC. Of met gewone botercreme met chocola erdoor. Dat is natuurlijk maar een dun laagje.
Maar als ik heel eerlijk ben: als slagroom al te zwaar is, vrees ik dat een stuk taart met botercreme, vulling en fondant/marsepein helemaal niet gaat lukken...

www.facebook.com/cakebym

13

Okee thanks, haha jaa dat vrees ik ook maarja. Haar bruiloft haar feest... als zij zoiets wil prima.

14

Snap ik, maar de vraag is of je dan moeilijk moet doen over slagroom in de ganache ;)

www.facebook.com/cakebym

Hoi,

Ik ben op zoek gegaan voor je naar een recept van chocolademousse zonder slagroom.
Dit recept zou je kunnen gebruiken.
http://www.volrecepten.nl/click/index/1 … ogspot.com
Maar vind je dat niets, dan zou ik juist een gewone biscuit bakken, en deze vullen met vers rood fruit, banketbakkersroom en verder vullen met chocoladebotercreme. Als je pure chocolade van Callebout gebruikt, wordt je taart niet zo zoet als je deze bedekt met fondant of marsepein.
Chocolade smelt je voorzichtig en meng je dan door de botercrememix. Afsmeren met gewone botercreme.

Veel succes!

16

Witte chocolade mouse zonderslaroom werd een ramp. Ookal staat het 10 uur in de koelkast t word niet stijf, zelfs vriezer geprobeerd werkt helemaal niet dan word de cholode weer klonterig.. uiteindelijk maar een andere vulling gekozen..

17

Was er al bang voor. Ik maak wel eens de versie van Nigella, maar dan met witte chocola, maar dan moet er gelatine bij. Witte chocolade is nu eenmaal zachter door de hoeveelheid cacaoboter.

Wat heb je nu gedaan?

www.facebook.com/cakebym

18

BBR vond ze heel lekker:) dus dat gaat het ook worden voor de bruiloft.