Onderwerp: Houdbaarheid taart
De vraag zal waarschijnlijk al meerdere malen gesteld geweest zijn, maar heb het niet gevonden?
Ik moet begin april 2 taarten maken op 1 weekend en ik voel me wat onzeker over de houdbaarheid van de taarten.
De ene taart is voor de zondag en de andere is voor de maandag voor de kinderen op school.
Ik heb enkel de vrijdagavond en de zaterdag tot laat 's avonds om beide taarten te maken (bakken, vullen, versieren)
Zo zou ik tewerk willen gaan:
- vrijdagavond bakken, vullen en afsmeren (crumcoaten) en bewaren in diepvries
- zaterdagmorgen beide taarten uit diepvries halen en die voor maandag in koelkast plaatsen
- overdag zaterdag de taart voor zondag bekleden en versieren
- zaterdag namiddag (of avond, afhankelijk hoelang ik aan de andere taart zal werken) de taart voor maandag bekleden en versieren
De taart voor maandag is een bestelling voor een vriendin die niet ver woont, dus ik kan haar vragen om of 's avonds of de zondag morgen haar taart te komen oppikken.
Ik maak steeds mijn vullingen op basis van mascarpone, omdat ik dat veel minder zwaar vind dan botercrème. En dan doe ik er uiteraard een smaakje bij. Koffie, Nutella met cacao, aardbeiencoulis of andere fruitsmaak.
Mijn vraag is nu: zal mijn taart voor maandag nog vers smaken?
Het zijn kindjes tussen 2 en 4 jaar die de taart zullen eten, dus ik wil helemaal zeker zijn dat ik geen belletje krijg dat ze buikpijn gehad hebben ofzo.
Ik heb dus een beetje geruststelling nodig van jullie
Bedankt voor jullie tips
Blog: Whippy's fun baking