Onderwerp: Experiment-proeftaartje: eerste keer marsefond en ruffle pom pom
Hallo!
Over *slik* twee weken al moet ik in 1 weekend twee verschillende stapeltaarten afhebben voor mijn zusje en nichtje. Gisteren besloten om van de smaken voor mijn zusje even een proeftaartje te maken en dat was gelijk een mooie gelegenheid om te gaan experimenteren.
Met marsepein bekleden vind ik moeilijk werken en er niet zo mooi uitzien namelijk, maar met fondant is bij alle taarten groter dan 10/15 cm de lap al uitgedroogd voor ik die op de taart heb, met scheuren als gevolg. Ik ben nog een beginner en uitrollen duurt bij mij vrij lang. Nu las ik vrij positieve verhalen over marsefond, dus dat was experiment 1 
En ik moet zeggen: ik ben enthousiast! Ik had súperdun uitgerold, gewoon om te kijken hoever ik kon gaan. De lap was 1 mm dik en ik heb geen enkele scheur. Hij schijnt alleen wel gruwelijk door, dus de volgende keer maar wat dikker
Wel viel het me op dat door de marsepein erdoor, de kleur eerder donkerder wordt dan het origineel, dan lichter. Goed om te weten, want deze roze vind ik nog verschrikkelijker dan gewoon roze.
Nou ja, dan decoreren... Ik besloot op de lekkere truttige tour te gaan. Met een witte parelrand en een witte ruffle pom pom! De how-to zag er supersimpel uit, dus ik had besloten dat ik dat ook wel kon. Voor een eerste keer vind ik het lang niet slecht! Wel heb ik gewoon een glas als uitsteker gebruikt (ik heb geen ronde uitstekers, laat staan met z'n mooi kronkelrandje) en iets zachter gefrilld. Volgende keer ga ik dunner uitrollen zodat hij wat meer open kan staan. Nu heb ik er een extra laag bij moeten doen zegmaar, waardoor ie er nog compacter uitziet.
Ik ben extra trots omdat ik het vullen, afsmeren en bekleden in 2 uurtjes heb gedaan terwijl ik met mijn zus aan de telefoon hing, haha
Wel een erg stijve nek van overgehouden... Maar zo snel heb ik nog nooit gewerkt 
Lang verhaal kort, hier is ie dan. Een 10 cm met marsefond, decoraties van fondant. Gevuld met chocolademousse van extra pure en pure chocola, getrempreerd met citroensap, afgesmeerd met citroencreamcheese. Géén idee hoe ie smaakt, daar komen we vanavond achter 

Ben benieuwd of ie lekker is!