1

Onderwerp: mijn taart moet op reis

Ik ben een taart aan het maken, die mee moet op een reis van 2,5 uur in de auto. Het deeg is een biscuitdeeg, en ik heb van rolfondant de figuur gemaakt die erop komt (een eenvoudig plaatje, geen grote kunstwerken; ik ben een beginner, en niet echt creatief). De vulling die erin komt wordt banketbakkersroom en aardbeienjam. Afsmeren zal ik de taart waarschijnlijk met botercreme.

Gezien het feit dat de taart mee op reis gaat, en tamelijk groot is (35x30 cm, rechthoekig), zou ik willen weten of er bepaalde tips of adviezen zijn met betrekking tot de bekleding. Fondant, Marsepein, Glazuur of.....?) Zijn er bepaalde bekledingen die niet tegen een reis kunnen, of de taart dan tot een pudding uiteen laten vallen ofzo?

Ter plaatse, waar we de verjaardag gaan vieren, zal ik waarschijnlijk pas de slagroom en de aardbeien gaan toevoegen, dat lijkt me iets handiger om de reis te overleven. Of hebben jullie goede ervaringen met taarten met aardbeien en slagroom die op reis gaan?

2

Re: mijn taart moet op reis

bekleden met marsepein of fondant kan beide,
banketbakkersroom zou ik niet doen, is een koelkast die niet zo lang buiten de  koelkast kan.
Om dezelfde reden idd slagroom pas op lokatie doen, is ook zo bederfelijk.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Re: mijn taart moet op reis

Heb je geen koelbox waar je deze in kan zetten? Dan ben je klaar dan overleeft de taart het wel 2,5 uur in de auto. Zet je de koelbox achterin de auto.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

4

Re: mijn taart moet op reis

Als je de taart koel kunt houden zou bbr wel kunnen. Zou wel afsmeren met de 1:1  ;) .Slagroom zou ik sowieso niet doen idd.
Begrijp eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt met dat je de slagroom en aardbeien pas op locatie gaat doen... :think: ....ga je de beklede taart decoreren met slagroomtoeven en aardbeien?
Zelf vind ik dat marsepein net iets meer kan hebben dan fondant.

5

Re: mijn taart moet op reis

Bedenk wel, dat je wanneer je de taart met fondant hebt bekleedt daar geen slagroom meer bovenop moet doen. Daar gaat de fondant van smelten. Tenzij je direct voor het serveren nog wat slagroom er op spuit. Dan moet het misschien wel kunnen.

6

Re: mijn taart moet op reis

Hartelijjk dank voor jullie tips! Hier heb ik wat aan.. ik ben een absolute beginneling, en meende dus dat er best slagroom en aardbeien op de taart kunnen. Niet dus. Alleen bij glazuur als bekleding vermoedelijk wel. Ik denk nog even na; donderdag moet de taart gemaakt worden...

7

Re: mijn taart moet op reis

Zorg dat je de taart met vervoeren op de bodemplaat staat zodat de taart recht staat en lagen niet kunnen schuiven :)