Onderwerp: Braziliaans
Er was eens..... een Braziliaanse. Ze kwam 4 jaar geleden naar Nederland om de laatste 2 jaar van het VWO in 1 jaar te doen. Ze woonde toen bij 4 verschillende gezinnen.
Ze is nu een maand terug in Nederland en bezoekt de 4 gezinnen allemaal nog eens én ze is jarig (22)
Ik mocht een taart voor haar maken: 'doe maar een ronde 25cm (zoals gewoonlijk) met de 2 vlaggen erop, zie maar; gevuld met pure choc en aardbeien graag'.
Gelukkig mag ik mezelf vrijheden permitteren bij dit gezin (een ronde met 2 vlaggen vond ik nou niet echt een uitdaging...).
Omdat aardbeien nu én schreeuwend duur én niet smakelijk zijn, heb ik gevraagd of de choc ook gecombineerd mocht worden met dulce de leche (Braziliaanse/Zuid Amerikaanse caramel) en nootjes. Was ook best
Omdat dat misschien wat erg zoet zou worden, heb ik er lime curd bij gemaakt.
Twee keer 17,5cm op elkaar, 20cm hoog (met karton ertussen); elke taart gevuld met 3 lagen chocmousse met onder de mousse 2x dulce en 1x lime curd, de nootjes over de chocmousse verdeeld. Afgesmeerd met pure chocganache, ingepakt in marsepein. De parkiettulp is van paste gemaakt.