1

Onderwerp: Braziliaans

Er was eens..... een Braziliaanse. Ze kwam 4 jaar geleden naar Nederland om de laatste 2 jaar van het VWO in 1 jaar te doen. Ze woonde toen bij 4 verschillende gezinnen.
Ze is nu een maand terug in Nederland en bezoekt de 4 gezinnen allemaal nog eens én ze is jarig (22) :)
Ik mocht een taart voor haar maken: 'doe maar een ronde 25cm (zoals gewoonlijk) met de 2 vlaggen erop, zie maar; gevuld met pure choc en aardbeien graag'.

Gelukkig mag ik mezelf vrijheden permitteren bij dit gezin O-) (een ronde met 2 vlaggen vond ik nou niet echt een uitdaging...).
Omdat aardbeien nu én schreeuwend duur én niet smakelijk zijn, heb ik gevraagd of de choc ook gecombineerd mocht worden met dulce de leche (Braziliaanse/Zuid Amerikaanse caramel) en nootjes. Was ook best :)
Omdat dat misschien wat erg zoet zou worden, heb ik er lime curd bij gemaakt.

https://lh5.googleusercontent.com/-JS6vsiT_dBs/Uw-X3GMluWI/AAAAAAAAadM/NZMMPLxubXw/s800/140227%2520Tamara%2520%2528Kopie%2529.jpg
Twee keer 17,5cm op elkaar, 20cm hoog (met karton ertussen); elke taart gevuld met 3 lagen chocmousse met onder de mousse 2x dulce en 1x lime curd, de nootjes over de chocmousse verdeeld. Afgesmeerd met pure chocganache, ingepakt in marsepein. De parkiettulp is van paste gemaakt.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: Braziliaans

Prachtig gedaan! Zo heb je er toch nog een uitdaging van gemaakt voor jezelf. Je bloem is ook prachtig!

3 Laatst bewerkt door denise1968 (27-02-2014 22:55)

Wat goed zeg heel mooi mijn complimentjes  :Y diepvries aardbeien AH zijn prima hoor. Doe altijd diepvries fruit in mijn taarten. Alleen maar complimentjes

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

4

toppertje hoor! Erg leuk gedaan

5 Laatst bewerkt door Carien (27-02-2014 23:09)

dank dank  =)

denise1968 schreef:

diepvries aardbeien AH zijn prima hoor. Doe altijd diepvries fruit in mijn taarten. Alleen maar complimentjes

ik gebruik de diepvriesaardbeien voor mousse ed :y  Om ze nou zo in de taart te doen... ze worden dan zo snotterig, toch? :O

6

Mooi! Echt zo'n schoolvb van less is more. Mooie kleuren ook.

7

Wauw, wat een hoge, gaaf hoor. En schitterende tulp!

Tieneke

8

jeeej, ik hoorde net dat het laagje lime curd ertussen het erg lekker maakte :) (dat was namelijk een gokje van mijn kant).

én dat er net zoveel sterren opzaten als op de echte vlag =D Ik had ze er maar zo opgeplakt, echt niet geteld :nooo:  Wel grappig ;)

9

Mooi gedaan! Vind je bloem super gelukt :thumb:

10

Heb je de taart gestut met dowels? omdat hij zo hoog is dus.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd.

11 Laatst bewerkt door Siena (28-02-2014 20:57)

Mooi gedaan Carien!
Je parkiet tulp vind ik echt gaaf.

over de aardbeien, ik heb voor vandaag een taart gemaakt met verse aardbeien (zie taartenparade),
en ja, ze waren prijzig (maar ja, aanvrager betaald...) maar ook erg lekker,
viel mij alles mee.  :y

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

12 Laatst bewerkt door Carien (28-02-2014 21:48)

dank voor de complimenten  :)  Ik was zelf ook heeeel erg blij met m'n tulpie, jammer dat hij wegmoest ;)

Ja Siena, ik had natuurlijk ook kunnen voorstellen om dure aardbeien te kopen :y
Lastige vind ik wel dat ik niet om de hoek van een super woon en dus ook niet weet wanneer er fatsoenlijke aardbeien zullen zijn en wat ze dan kosten :s  ;-)

Zelfgebakken schreef:

Heb je de taart gestut met dowels? omdat hij zo hoog is dus.

Klopt :Y Het is een stapel van 2x 17,5cm, dus met karton en dowels =)

13

Wat een ontzettend leuke taart en zeker ook door je verhaal :)

En je bloem is prachtig :thumb:

En wat leuk dat hij zo lekker smaakte en dat je onbewust de sterren goed gedaan hebt!!!

14

Hihi, dat voordeel heb ik dan net weer wel.
Ik heb dus ook gezegd dat ik eerst ging kijken of ik wel aan verse aardbeien kon komen,
alvorens de aanvraag aan te nemen. Had eigenlijk niet verwacht dat ze al te koop waren, haha

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

15

Goed gelukt! Prachtige bloem ook echt!

16

Mooie taart!  :thumb: . Vind je bloem erg goed gelukt  :Y . Ook is duidelijk te zien dat de Nederlandse en Braziliaanse vlag erin zit.
Snap wat je bedoelt waarom je de lemon curd erin gedaan hebt (zou zelf niet snel voor deze combi gekozen hebben, maar komt waarschijnlijk omdat ik èn ddl èn lemon curd niet zo lekker vind  ;) ) Het kan Brazilianen trouwens niet zoet genoeg zijn  ;) ..heb nu een opdracht voor een Braziliaanse die wil dat ik een taart maak die niet te zoet is (gevuld). Een vorige taart vonden de Nederlandse kinderen erg zoet  ;)

17 Laatst bewerkt door Carien (01-03-2014 11:31)

lime curd smaakt toch ook net weer anders dan lemon curd  ;)

Ik weet niet of je de zelfgemaakte ook niet zo lekker vindt....
JPS heeft hier een makkelijk en heerlijk recept geplaatst, lemon curd met vanillesuiker, echt niet zurig. Veul lekkerder dan de gekochte :Y

18 Laatst bewerkt door Esther68 (01-03-2014 14:50)

Carien schreef:

lime curd smaakt toch ook net weer anders dan lemon curd  ;)

Ik weet niet of je de zelfgemaakte ook niet zo lekker vindt....
JPS heeft hier een makkelijk en heerlijk recept geplaatst, lemon curd met vanillesuiker, echt niet zurig. Veul lekkerder dan de gekochte :Y

=D  ik las wel 'lime curd' maar dacht dat er iets mis gegaan was met typen/autospelling. Ik heb nog nooit van lime curd gehoord, vandaar  ;)
Vind de zelfgemaakte idd niet zo, maar ben sowieso niet van de citroen (zuur :S ). Ga dus het recept van JPS eens maken  :Y . Ben benieuwd!

19

Wauw Carien:'die tulp!!!! Knap hoor!! Ik ga ook eens op zoek naar de lime-curd ;) !

20

erg mooi gedaan

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

21

dank, ik was ook errug blij met m'n tulp :y

Ik heb lime curd gemaakt volgens het recept van JPS; citroen vervangen door limoen ;-) (zo maak ik ook sinaasappel curd)

Heel mooi!En de vulling klinkt erg lekker! :thumb: