1

Onderwerp: the mat vs tafelzeil

ik weet dat er al meerdere topics zijn geweest over dit onderwerp, maar mij is toch nog niet duidelijk of the mat nou zoveel beter werkt dan transparant tafelzeil (even afgezien van de discussie over voedselveiligheid). ik werk al een tijd met transparant tafelzeil en in het begin ging het prima, maar de laatste tijd heb ik steeds vaker dat mijn marsepeinen lap bij het op de taart leggen, al snel aan de zijkanten zelf van het tafelzeil loslaat. dus dan heb ik te weinig tijd om de lap nog goed in het midden te leggen als dat nodig is. herkennen jullie dat probleem en is dat bij the mat niet? ik heb wel wat filmpjes gezien met the mat en het fondant bleef echt goed plakken, maar is dat ook met marsepein het geval? en moet je de mat dan wel of niet insmeren met crisco (doe ik nu niet)?
twijfel nu toch over het kopen van the mat maar vraag me af of het wel de investering waard is ten opzichte van het tafelzeil.
bedankt voor je hulp!

2

Re: the mat vs tafelzeil

Hoi,

Ik heb the mat en ben er op zich qua plakken tevreden over. Echt geen poedersuiker of crisco nodig ook niet met marsepein, fondant of de combinatie. Alles uitgetest. Ik vind wel dat je behoorlijk kracht moet zetten om uit te rollen. Daarom gebruik ik hem ook niet meer. Mocht je interesse hebben in overnemen mag je me altijd mailen.

Re: the mat vs tafelzeil

ik heb the Mat al een tijdje en zou hem niet meer kwijt willen. Vind het een super ding!

4

Re: the mat vs tafelzeil

ik heb gewoon doorzichtig tafelzeil gekocht en gebruik dat onder en boven. Werkt perfect. Enig nadeel dat ik ondervind is dat je dan twee kanten "nat" fondant hebt. Kan niet gelijk met de smoother erover.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

5

Re: the mat vs tafelzeil

Gebruik af en toe ook tafelzeil en dat werkt perfect!
(komt goed los en er is niets nat)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Re: the mat vs tafelzeil

Anne-Marie63 schreef:

ik heb the Mat al een tijdje en zou hem niet meer kwijt willen. Vind het een super ding!

gebruik je hem voor marsepein of fondant?

7

Re: the mat vs tafelzeil

Vera12345 schreef:

Hoi,

Ik heb the mat en ben er op zich qua plakken tevreden over. Echt geen poedersuiker of crisco nodig ook niet met marsepein, fondant of de combinatie. Alles uitgetest. Ik vind wel dat je behoorlijk kracht moet zetten om uit te rollen. Daarom gebruik ik hem ook niet meer. Mocht je interesse hebben in overnemen mag je me altijd mailen.

op zich wel interessant, jij hebt zeker niet toevallig die van 55 cm met belijningen?

8

Re: the mat vs tafelzeil

Nee ik heb de oudere versie!

Re: the mat vs tafelzeil

Ik gebruik hem voor fondant, gaat prima

10

Re: the mat vs tafelzeil

Ik gebruik hem voor fondant, gaat prima