1

Onderwerp: tabellen funcakes site

Ik heb net een biscuit gebakken met de nieuwe funcake mix en op de verpakking staat niet meer de 15 cm ronde bakvorm en er staat bij kijk op de site van funcakes. Die hoeveelheden heb ik aangehouden maar dat is echt veel te veel blijkt nu,  m'n biscuit loopt over de vorm heen en is nog helemaal zacht vanbinnen. Wat doe ik fout? Ga er zo nog maar 1 bakken met de tabel van hier.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

2

Re: tabellen funcakes site

Voor de 15 cm gebruik ik ongeveer 140 gram mix..... De meeste tabellen geven 200 aan, maar dit is inderdaad te veel.

3

Esther68 schreef:

Voor de 15 cm gebruik ik ongeveer 140 gram mix..... De meeste tabellen geven 200 aan, maar dit is inderdaad te veel.

heb net een nieuwe gebakken met een nieuwe verpakking maar volgens de tabel op de oude verpakking, deze is weer te laag gebleven, snap er niets van, de 20 cm heb ik gebakken met de oude mix en die is perfect.

4

Aan de mix is niks veranderd voor zover ik weet. Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk in de biscuits...

5 Laatst bewerkt door vonn (24-02-2014 18:23)

Hoeveel eieren en water gebruik jij dan?  Ga hem wel extra vullen,  heel erg bedankt voor je antwoord.

6

Ik weeg mijn eieren altijd. Gebruik bij 140 gr mix, 110 gr ei (= 2 L eieren) en 14 gr water.

7

Oude verpakking staat 15 cm 130 mix 100 ei en 13 water

Groetjes joke

8

joke46 schreef:

Oude verpakking staat 15 cm 130 mix 100 ei en 13 water

hoi hoi,
Ja volgens die hoeveelheden heb ik de tweede gemaakt,  maar toen bleef hij vrij laag.  Ga hem straks even doorsnijden om te voelen hoe hij van binnen is.
groetjes Vonn

9

Ik verhoog mijn bakvorm altijd met bakpapier en gebruik voor 15 cm,
220 gram mix, 3 eieren en 20 ml water.

Succes!

10

Nancypeter schreef:

Ik verhoog mijn bakvorm altijd met bakpapier en gebruik voor 15 cm,
220 gram mix, 3 eieren en 20 ml water.

Succes!

oh dat is een goeie tip,  heel erg bedankt.  Ga ik ook eens proberen.

Groetjes Vonn

11 Laatst bewerkt door Carien (25-02-2014 17:08)

15cm doe ik met 137gr mix en 104gr ei.... dan wordtie 7cm :)

ik heb eigen tabellen gemaakt obv de literinhoud per vorm, dan ben je nooit afhankelijk van tabellen, waar dan net de juiste maat weer niet in staat... ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

ik gebruik 160 gram mix, 3 eieren en 16 ml water voor 15 cm. dan krijg ik een mooie hoge taart. zijn je eieren wel op kamertemperatuur? en ik mix eerst 10 min op hoogste stand, daarna 3 op de laagste stand.

13

renata2 schreef:

ik gebruik 160 gram mix, 3 eieren en 16 ml water voor 15 cm. dan krijg ik een mooie hoge taart. zijn je eieren wel op kamertemperatuur? en ik mix eerst 10 min op hoogste stand, daarna 3 op de laagste stand.

Zo deed ik het in het begin, maar toen stroomde mijn 15 cm steeds over. Verhogen wil ik niet omdat ik dezelfde hoogtes wil bij een stapel  ;)

14

Esther68 schreef:

Zo deed ik het in het begin, maar toen stroomde mijn 15 cm steeds over. Verhogen wil ik niet omdat ik dezelfde hoogtes wil bij een stapel  ;)

Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik bak ze zoveel mogelijk met dezelfde hoogte, maar met het snijden zorg ik dat ze mooi recht en precies even hoog zijn. De restjes eten de kids heel graag!

15

renata2 schreef:

Hoi hoi,
Ik ga jou hoeveelheden proberen,  ja mijn eieren zijn op kamertemperatuur en ik gebruik ook geen koud water.

Groetjes Vonn

16 Laatst bewerkt door renata2 (27-02-2014 21:33)

vonn schreef:
renata2 schreef:

Hoi hoi,
Ik ga jou hoeveelheden proberen,  ja mijn eieren zijn op kamertemperatuur en ik gebruik ook geen koud water.

Groetjes Vonn

succes! beter teveel dan te weinig toch? de mijne zijn ook altijd te hoog maar de restjes snijd ik weg en ik maak er een lekker toetje van  :9
o ja, ik bak 30 min op 160 graden hetelucht (voor een elektrische oven zal dat 180 graden zijn).

17

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe hoog je bakvorm is. Eentje van de hema is geloof ik 5-6 cm. Terwijl de gewone 7 cm is, en ik heb een 10 cm hoge vorm.
Ik gebruik dus 150 gram ei, beetje water, 200 gram mix.
Dan ongeveer 35 minuten op 150 graden. En ik doe ze niet meer op het middelste rooster, maar eentje naar beneden omdat de onderkant nog niet gaar was en de bovenkant te donker.

18

Met 3 eieren zou hij 8-9 cm hoog moeten worden...

Gebruik anders de tabellen in dit topic:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=201922