Onderwerp: Marsepein online kopen?

Hallo meiden!

Vandaag even naar dorp geweest. Bij de xenos (jullie gebruiken misschien allemaal een wat duurdere marsepein.. Verkopen ze fondant en marsepein. Fondant verkopen ze in elke kleur en van grijs, groen, blauw, roze zelfs meerdere tinten! Van marsepein hebben ze zeer weinig!! Alleen groen, blauw, rood, bruin, soms ook paars en hwel donker roze wat ik persoonlijk niet echt op roze vind lijken.

Nu kan ik het online bestellen.. Maar dan komen er altind verzendkosten bij en.als je dat iedere keer doet, loopt dat enorm op in de kosten!

Een taartwinkel zit hier niet in de buurt. Ik rijdt geen auto dus bestelling ophalen lukt dan niet.

Hoe doen jullie dit?

2 Laatst bewerkt door Suuske (27-01-2014 18:24)

Re: Marsepein online kopen?

Ik bestel het dus. Die zooi van de Xenos vind ik niet te hachelen. Chemische rotzooi, korrelig en niet fatsoenlijk te rollen. Of je kan naar de Jamin, die heeft ook een assortiment funcakes, hoewel niet zo uitgebreid als het een taartenshop.

Anders wat meer kopen, zodat je voorlopig niet hoeft te bestellen?

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

3

Re: Marsepein online kopen?

Ik heb het geluk met een eigen sligro pasje hihi. Maar sligro is ver fietsen dus kan daar niet altijd heen, en soms wil ik ook graag voorgekleurd fondant/marsepein hebben.
Ik vind persoonlijk de fondant van de Jumbo ook wel fijn werken (€1,50 per 200 gram). En anders haal ik het bij de pipoos (gewoon funcakes).

4

Re: Marsepein online kopen?

Ik koop nooit marsepein bij de xenos. Schijnt niks te zijn, dus maar niet aan begonnen. Ik koop veel bij webshops die het gewoon fijn thuis leveren, vanaf een bepaald bedrag vaak gratis.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Re: Marsepein online kopen?

Bedankt voor de reacties! Zelf vind ik de marsepein van Xenos erg lekker! Maar smaken verschillen! Heb nu ook bij een wegwinkel besteld, dus misschien is dat nog wel veel lekkerder!

Voor degene die online bestellen.. Waar doen jullie dit?

6

Re: Marsepein online kopen?

Denk dat wanneer je de Zeelandia marsepein hebt geproefd je echt geen andere meer wilt  ;) . Ok, de In2Bake is ook erg lekker  :y . Ik bestel ook online en baal soms ook van de bezorgkosten, maar hier in de buurt zit eigenlijk ook niks (meer) dus ik moet wel. Ik wil nl een lekkere taart maken en dat gaat vaak niet met de supermarkt, Xenos enz marsepein (sorry  :o ). Marsepein en fondant is maanden houden, net als de meeste ingrediënten die ze bij de webshops verkopen. Meeste koop ik bij Aribacakes....  :y

7

Re: Marsepein online kopen?

Yep, Aribacakes als ik bestel. Of anders bij het taartwinkeltje hier in de buurt (gelukkig hebben we dat hier nog wel).
En soms ga ik ook wel naar de makro met een vriendin die een pasje heeft.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Re: Marsepein online kopen?

Ontzettend bedankt meiden!
Fijn te weten dat alles ook lang houdbaar is!

9

Re: Marsepein online kopen?

Ik lees even mee en heb zeelandia marsepein opgezocht op aribacakes  maar dat merk heeft alleen maar witte zie im of kijk ik verkeerd? Dat is wel jammer! Ik ben op zoek naar andere fondant omdat ik funcakes niet fyn vind (vooral wit niet). Iemand daar nog tips voor??

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

10

Re: Marsepein online kopen?

Ariba heeft 25, 14, 6 en 1 kilo Zeelandia marsepein. Staat onderaan  ;)

11

Re: Marsepein online kopen?

Je kan een pagina op verschillende manieren laten 'sorteren' (zie keuzemenu bovenin het scherm), zo kan ook de zeelandia bóven- in plaats van onderaan komen te staan. Anders even doorscrollen en -kijken.

12 Laatst bewerkt door renata2 (13-02-2014 17:17)

Re: Marsepein online kopen?

ik zou ook geen xenos kopen. deed ik in het begin ook maar het is een drama om mee te werken. verzendkosten zijn inderdaad altijd balen. gelukkig zitten er een paar taartwinkels bij mij in de buurt. als je toch online moet kopen, zou ik een paar kilo tegelijk kopen want het blijft over het algemeen altijd lang goed (verschilt misschien wel per winkel maar dat zou je even na kunnen vragen). verder zijn de verzendkosten hier bij de leukste taartenshop niet zo hoog. dan vind ik het ook niet erg om af en toe te bestellen. ik heb ook nog wel een adresje voor je van een taartenwinkel die geen verzendkosten rekent, als je wilt. ze verkopen funcakes in allerlei kleuren. zelf kleur ik het tegenwoordig zelf, dan heb je altijd de juiste kleur in huis.
ik heb je het adres gemaild!

13

Re: Marsepein online kopen?

ik gebruik zeelandia
en bestel het zodat ze het thuis komen brengen

14

Re: Marsepein online kopen?

miss schreef:

ik gebruik zeelandia
en bestel het zodat ze het thuis komen brengen

even een vraagje. ik hoor zoveel goede verhalen over zeelandia maar ook weleens dat het té soepel is zodat het soms scheurt? heb het zelf nog nooit geprobeerd maar durf het daarom niet aan. ben panisch voor scheuren  =) . wat zijn jullie ervaringen wat dat betreft?

Re: Marsepein online kopen?

renata2 schreef:

ik zou ook geen xenos kopen. deed ik in het begin ook maar het is een drama om mee te werken. verzendkosten zijn inderdaad altijd balen. gelukkig zitten er een paar taartwinkels bij mij in de buurt. als je toch online moet kopen, zou ik een paar kilo tegelijk kopen want het blijft over het algemeen altijd lang goed (verschilt misschien wel per winkel maar dat zou je even na kunnen vragen). verder zijn de verzendkosten hier bij de leukste taartenshop niet zo hoog. dan vind ik het ook niet erg om af en toe te bestellen. ik heb ook nog wel een adresje voor je van een taartenwinkel die geen verzendkosten rekent, als je wilt. ze verkopen funcakes in allerlei kleuren. zelf kleur ik het tegenwoordig zelf, dan heb je altijd de juiste kleur in huis.
ik heb je het adres gemaild!

Heel hartelijk bedankt voor het adres! Toppie!!

16 Laatst bewerkt door Taartensprookje (15-02-2014 17:29)

Re: Marsepein online kopen?

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Super!!

Ik heb gemerkt dat bij het bekleden van de taart de marsepein heel snel scheurd.. Miss komt dit doordat t marsepein is van xenos?? Maar niet meer daar halen dus!!

17

Re: Marsepein online kopen?

renata2 schreef:
miss schreef:

ik gebruik zeelandia
en bestel het zodat ze het thuis komen brengen

even een vraagje. ik hoor zoveel goede verhalen over zeelandia maar ook weleens dat het té soepel is zodat het soms scheurt? heb het zelf nog nooit geprobeerd maar durf het daarom niet aan. ben panisch voor scheuren  =) . wat zijn jullie ervaringen wat dat betreft?

Zeelandia rules!!!  :Y  :thumb: