Onderwerp: tips cupcakefeestje met 6-7 jarigen
Komende woensdag heeft mijn 7 jarige dochter haar cupcakekinderfeestje met in totaal 7 kinderen van 6-7 jaar en eentje van 10. Ze wilde graag cakejes versieren maar ik heb geen idee hoe lang kinderen van deze leeftijd daarmee zoet kunnen zijn en wat ik van hen kan verwachten qua creativiteit. Zelf ben ik niet zo'n decoreertopper.
Ik heb genoeg plunger cutters en malletjes en ik ga zelf fondant kleuren. Hoeveel fondant zou ik moeten aanbieden/klaarleggen?
Ik wilde de fondant laten plakken met een beetje water op een kwastje. Hoe ze de fondant op de cakejes gaan plakken weet ik nog niet. Aangezien we maar weinig botercrème nodig hebben, wil ik dat eigenlijk niet gebruiken want dat belandt uiteindelijk in de kliko.
Ik zit nog te twijfelen of ik glazuur en bijbehorende versieringen moet aanbieden. Dat is natuurlijk wel veel makkelijker maar dan zijn ze ook zo klaar en het wordt een grotere knoeizooi.
En wat is een redelijke hoeveelheid versiercakejes voor deze leeftijd? Ik heb ook een bakblik voor minicupcakes dat ik wel zou willen gebruiken.
Helaas ben ik de hele dinsdagavond weg en ik wil het niet riskeren om de cakejes pas woensdagochtend te bakken, althans, niet allemaal. Ik moet ze dus al uiterlijk morgenmiddag bakken. Ik ben alleen bang dat de cupcakecasings woensdag dan helemaal vet zullen zijn en loslaten.
Als knutselonderdeel, wil ik de kinderen, de taartdoos die ze meekrijgen, laten versieren.
Kortom, allerlei bruikbare tips waar ik nog even aan moet denken en niet mag vergeten, zijn van harte welkom.
Hartelijke groetjes,
Ilona.
Ilona.