1

Onderwerp: mascarpone met slagroom mengen?

Even een vraag. Hoe maken jullie aangevette slagroom met mascarpone?
Eerst de slagroom kloppen met klopfix en dan de mascarpone erdoorheen of gewoon de vloeibare slagroom direct toevoegen aan de mascarpone En dan oopkloppen?  met klopfix? En suiker nog extra? Vanillesuiker wellicht?

Hoor het graag.  Ga straks aan de bak....

Groetjes Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Re: mascarpone met slagroom mengen?

Ik klop zelf de slagroom eventjes apart totdat het wat dik vloeibaar is. Naar smaak poedersuiker en evt. Een beetje klopvast toevoegen ( hangt van de hoeveelheid af, met de mascarpone erbij wordt het toch al wat steviger). Dan klop ik de mascarpone goed door, dus tot het ook een gladde massa is. Slagroom erbij en gezamenlijk opkloppen tot de juiste dikte. Tis het echt niet moeilijk en het resultaat is heel lekker ( hier vinden ze mascarpone slagroom veel lekkerder dan pure slagroom)

3

Re: mascarpone met slagroom mengen?

Hier bij 'recepten' staat heel duidelijk hoe je aangevette slagroom maakt. Inderdaad eerst de slagroom met suiker en klopfix en de mascarpone apart losroeren en dan alles bij elkaar :)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake