26

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Wat een feest van herkenning al jullie verhalen!

27

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Haha Seefje,

onze aanvragers moesten eens weten he!
gedecoreerde taarten zijn niet duur, enkel zeer kostbaar :cool:  :+ !

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

28

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Ook ik ben met een 20cm taartje gauw 6-8 uur bezig. Wordt het groter of het ontwerp ingewikkelder, dan loopt de tijdmeter straf door. Wil men ook nog speciale vullingen ( ik maak alles zelf, gebruik geen kant en klare producten ) idem dito. En ook een Pietje Precies, volgens mijn omgeving zie ik nog altijd dingen die een klant van zijn lang zal ze leven niet opvallen......en dan hebben we het nog niet over de tijd die je er in je hoofd mee bezig bent om iets leuks/ moois te verzinnen of de tijd die in workshops, cursussen e.d. wordt gestoken om over een aantal technieken te kunnen beschikken. Die wordt gemakshalve dan maar vergeten.....

29

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Ja inderdaad, daar had ik dus nog niet bij stilgestaan ... de tijd die je steekt het nadenken, zoeken, het "maken" van de taart in je hoofd

Zodra iemand mij het thema van de taart geeft, begin ik al na te denken wat voor soort taart ik zou kunnen maken... mijn hoofd slaat dan op hol van enthousiasme. Ik heb vorige maand de vraag gekregen of ik eventueel voor begin augustus een taart zou kunnen maken, misschien Plop, en daar ging ik dus ... oh dat kan ik maken, of zo kan ik het ook maken, of neen, misschien toch maar zo ... horendol word ik ervan ... en ik heb de bevestiging van het thema zelfs nog niet gekregen  :grr:   :lol:

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

30

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

haha, whippy, dat is zeeeeer herkenbaar! Ik dacht mijn dochter van (toen 7) wel te kennen, en dus te weten welke kant haar verjaardagstaart op zou gaan. Dus ik al flink wezen zoeken, en bedenken, paarden, barbies, dolfijnen.... zeemeerminnen..... Vraag ik dochterlief wat voor taart ze hebben wil is het antwoord......................... (nee, niet een van de bovengenoemde gedachtengangen van mij.....) een tijgertaart!!! GRRRRRR
Dus ik heb geleerd niet heel lang van tevoren horendol te worden van allerlei ideeën die door mijn hoofd razen.... Eerst de bevestiging dit gaat het worden. Vervolgens: goed, dan kan er vanaf nu niet meer gewijzigd worden, en dan mogen alle remmen pas los.... (en dan draaien ze overuren!! (die uiteraard niet meegerekend worden in de tijd die we in een taart steken

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

31 Laatst bewerkt door denise1968 (12-02-2014 12:19)

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Zit zeker ook op 10 uur per taart. Dit zijn vaak stapels van 2 taarten. Met name het idee bedenken daar gaat tijd inzitten. Werk nu met een moodboard dat scheelt wel dan lig ik in de nacht niet meer wakker. Veel op voorhand kan ik niet maken want het moet meteen op de taart. Scheelt wel dat ik nu een printer heb daar zit wel snelheid in om de taart origineel te krijgen met minder tijd. Probeer wel steeds sneller te werken en netjes.

Doe nu zo'n drie taarten gemiddeld 20 / 25 personen per week. Heb helaas geen baan (200 sollicitaties) gedaan grrrrrrr. Maar ben op deze manier lekker bezig.

Zitten nu twee voetbal taarten bij en met deze ben ik echt geen 10 uur bezig hoor. Dat is ongeveer 3 uur per taart. 1 stapel en daar gaat wat meer tijd inzitten.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

32

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Denise:
wat een werk zeg! vind je het nog wel leuk als je zoveel bakt?
(en ik weet niet of je een uitkering hebt, maar pas je dan wel op,
je mag dan niet bijverdienen he...
in welke sector zoek/ solliciteer je?)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

33 Laatst bewerkt door denise1968 (12-02-2014 12:20)

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Mensen betalen niet zoveel voor mijn taarten want ik doe het om veel te oefenen, zodat ik steeds beter wordt. Maak geen winst dus daar krijg je geen problemen mee. Op dit moment is het gewoon een hobby. Ja hoor vind bakken ontzettend leuk en gaat het steeds beter.

Zoek een baan als Personal Assistant of Directie Secretaresse, maar het is echt ongelooflijk. Daar is geen werk meer in te vinden. Zet wel door hoor want moet echt weer aan het werk, maar met 200 sollicitaties in een jaar ben wel even zoet pffff Blijf nu duimen dat het in 2014 gaat lukken.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

34

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Ik duim met je mee! Op 2014!
(13 is ongeluksgetal he  :+ )

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

35 Laatst bewerkt door denise1968 (12-02-2014 15:46)

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Siena schreef:

Ik duim met je mee! Op 2014!
(13 is ongeluksgetal he  :+ )

Dankjewel alle duimen zijn meegenomen en die baan komt er wel ik voel het :-))) Geniet ook erg van mijn taarten hoor. Kreeg net een telefoontje uit Adam Zuid Oost of ik een taart wil maken voor een vrouw van 88 jaar. Jahhhh kan ik eindelijk een brei taartje maken leuk leuk

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

36

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Hallo hallo
Ik had beloofd om het resultaat van mijn hard labeur (dat de aanleiding heeft gegeven tot dit onderwerp) te posten.

Je vindt de foto's hier http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … 2127550656

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

Re: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?

Mijn standaard antwoord al mensen vragen "oooh, hoe lang ben je daar nou mee bezig?" Is: Te lang!  :lol: