1

Onderwerp: Spoedje... twee biscuits tegelijkertijd?

Zou ik een 15 en een 10 cm biscuit tegelijkertijd kunnen bakken? Moet ik daar mijn baktijden op aanpassen?

15 past niet in mijn Kennie, en een 10 zeker niet. Dan zou ik ze allebei met de hand moeten mixen.... Maar samen kan best natuurlijk! Beslag verdelen en hoppa! Maar dat bakken.... Ik bak nu 12 min. op 150, 12 op 165 en 12 op 175 graden.

Re: Spoedje... twee biscuits tegelijkertijd?

Ik bak altijd 2 biscuits van verschillende afmetingen tegelijkertijd. Ik zou na de baktijd van die van 10cm even kijken of die al gaar is. Zo niet, dan dus nog even terug. Ik houd zelf de normale baktijden aan. De kleine vorm gaat er dus eerder uit dan de grotere vorm.

3

Bedankt voor je reactie!

10 minuutjes eerder eruit ofzo?

Dat ligt er aan. Als de 15 cm normaal gesproken 10 minuten langer moet dan een 10 cm wel ja. Wat is de baktijd van de 10 cm? Houd die aan voor de 10 cm en laat de 15 cm zijn resterende tijd erin staan. En dan nog is het een kwestie van voelen of het biscuit wel of niet gaar is.

5

Ik houd daar weer een andere baktijd voor aan... 25 minuten op 160. Ik zal wel even voelen tussen door. Bedankt!

6

Ik doe niet anders (als het past iig) . Ik zet de tijd op het kleinste blik wat in de oven staat en ga daarvan uit.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

7

Ik snap ook niet waarom ik dit niet eerder had kunnen bedenken...  :rolleyes:  :s