1 Laatst bewerkt door LaLuub (31-01-2014 16:37)

Onderwerp: Mijn eerste barbietaart...het kan niet roze genoeg :-)

Ik mocht mijn eerste prinsessentaart maken, voor het dochtertje van een collega. Wensen: het kan niet roze genoeg (is een echt 'meisje meisje'), en ze houdt niet van jam, wel heel erg van chocola.

Ik had geen taartvorm voor zo'n prinsessentaart, dus de rok gemaakt met een gewone ronde boltaartvorm (20cm) en een klein ovenvast schaaltje voor het bovenste deel vd rok. Vond dat alleen de ronde bolvorm véél te brede heupen gaf en te weinig hoogte, dus niet echt een charmante prinses.

Heb de rok in 2'en gedeeld, met een kartonnetje ertussen, zodat het makkelijker aan te snijden is, en je de jurk iets langer 'mooi' houdt, doordat je hem in 2 etappes kunt aansnijden. Wel onder het kartonnetje nog een laagje fondant gedaan, zodat ook het onderste deel een beetje afgewerkt eruit ziet als je hem aansnijdt/serveert.

Afgevuld met 2 lagen chocolademousse, 2 lagen slagroom/mascarpone, 1 laag dulce de leche. Afgesmeerd met chocoladebotercreme.

Hoewel niet perfect geworden, vind ik hem niet gek voor een eerste barbietaart ;-)
Ben benieuwd naar jullie reacties!

https://lh5.googleusercontent.com/-WSqpA1DqGkw/UuvAh7P--rI/AAAAAAAAP2Y/oxnReraQivk/s640/2014_01_30_9999_12.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-EMhvaSSqHqA/UuVvi8I8NUI/AAAAAAAAP2E/t59gUUag1OU/s400/2014_01_26_9999_60.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-DOxyhKXHRcY/UuVvWHEWGZI/AAAAAAAAP1w/8X9Xbe-wvwk/s400/2014_01_26_9999_58.JPG

2

Re: Mijn eerste barbietaart...het kan niet roze genoeg :-)

In 1 woord prachtig!

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

Ik moet zeggen dat ik het de mooiste prinses vind die ik voorbij heb zien komen. Echt heel mooi!

4

:thumb: heel erg mooi, zeker niet uit verhouding  :nooo:  :)

t zijn wel heul veul blommetjes.... :s  ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Prachtig! Als myn eerste barbietaart er zo uit gaat zien dan ben ik in de zevende hemel

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Mooi :thumb:

7

Heel mooi!!

8

Ze is supermooi! Inderdaad heel mooi in verhouding zo.  :thumb:

9

geweldig mooi en ik mag hopen dat mijn eerste barbie taart eind februari er ook zo uit mag zien

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

10 Laatst bewerkt door LaLuub (01-02-2014 11:05)

Dank jullie wel voor de leuke reacties! En ja, het zijn inderdaad heul veul bluumpies, als je die als randje langs de rok doet voor de afwerking :D  Maar 't werkte wel lekker snel af, en schattig (vind ik).
Zat nog wel te twijfelen of ik dan de ceintuur ook van bloemetjes zou doen, maar ik vond als je daar weer wat anders zou doen, het dan te onrustig/te samengeraapt zou worden. Vandaar toch ook daar maar (iets grotere) bloemetjes gedaan.  :+

11 Laatst bewerkt door LaLuub (01-02-2014 11:36)

smikkelke schreef:

geweldig mooi en ik mag hopen dat mijn eerste barbie taart eind februari er ook zo uit mag zien

Gaat je zeker lukken!!  :y

En Chocomonster, ik voel me gevleid! :o  Ben het niet met je eens, maar vind het wel heel leuk om te horen  :lol:

12

geweldig

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

13

Haha, ieder zijn mening LaLuub :P Ik vind veel prinsessentaarten véél te druk. Dat je gewoon niet weet waar je moet kijken en na 5 minuten kijken nog niet weet waar je moet kijken. Deze taart is mooi in evenwicht, goed afgewerkt, zéker niet saai, maar tenminste geen overload aan kleuren, patroontjes e.d... Gewoon een goed ontwerp en mooi realistisch!

14

Dank je wel Chocomonster!! Ik ben het met je eens dat het soms ook wel echt "too much" is (niet alleen bij barbietaarten) :y . Maar zeker bij zo'n barbietaart heb je gauw de neiging om nog een roezeltje hier, en een freubeltje daar te doen. Heb zelf ook nog even in die verleiding gestaan, en bedacht me toen dat "meer" niet "mooier" hoeft te zijn. Vond het met het kanten voorstuk al druk genoeg worden. =D

15

:thumb:  :thumb: ontzettend mooi gedaan :)

16

Nou, mijn eerste prinses was zeker niet zo mooi als deze van jou. Ik vind haar prachtig!

Droom niet over het leven, leef je droom!
Petra

17

Niets op aan te merken hoor, prachtige barbi.
Ik ben inmiddels 36 maar ik had hem graag gehad toen ik 10 was ;-)

18 Laatst bewerkt door LaLuub (11-02-2014 00:07)

Dank jullie wel! En Marulanda: ik had hem vroeger zelf ook wel dolgraag willen hebben... Ben nu wellicht wat kritischer op een taart dan vroeger, vooral als ik 'm zelf heb gemaakt  ;)
Maar ook het 4-jarige dochtertje van mijn collega was er helemaal blij mee: een lange "oooooh, is die voor mij?" en een verrukt gezichtje. Heerlijk!! =D