1

Onderwerp: spoed vraagje aub help me out!! Slagroom, chocolade en gelatine...

lieve baksters,

Een spoedvraagje over slagroom. ik ga zo een taartje maken voor iemand en die wilt chocoladeslagroom als vulling. Nu heb ik geen klopfix in huis en alleen gelatine.

Maarrrrr.......

POGING 1: de slagroom is stijf geklopt en zag er goed uit, maar toen ik de gesmolten chocolade bij deed werd dit niet opgenomen, het werd meteen hard en er zaten alleen maar brokken afgekoelde chocolade door de slagroom. De slagroom was duideijk te koud voor de chocolade. hoe lost ik dit op???

Poging 2: Om de stevigheid van slagroom te behouden deed ik een nieuwe poging slagroom opkloppen, het werd weer heel mooi stijf. Toen ik de gesmolten gelatine bij deed.......Werd dit ook niet opgenomen en het werden gelatine slierten in de slagroom!!!!!!!!!!!!!!

Help me out!!! want hoe krijg ik chocolade slagroom met gelatine zodat het stijf blijft en chocoladeroom is....

Ik hoor het heel graag.......

Afz.Een wanhopig lid.

2

Re: spoed vraagje aub help me out!! Slagroom, chocolade en gelatine...

Om dit te doen kun je het beste de slagroom verwarmen, hier de chocola in oplossen en dan af laten koelen. Als het goed is afgekoeld kun je het stijf kloppen met eventueel een zakje klopfix erdoor.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

3

Volgens mij moet je inderdaad de slagroom verwarmen en de chocolade erin oplossen. Maaaar... dan krijg je dus ganache. Dat wordt vrij hard. Dan moet je dus de verhoudingen aanpassen.
Ik denk dat ik het eens zou proberen met cacaopoeder door de slagroom. En als je er dan gelatine bij doet moet je wel zorgen dat die niet meer te warm is en je slagroom niet ijskoud. Want dan stolt de gelatine onmiddellijk. Dus slagroom kloppen en niet terug in de koelkast. Dan gelatine oplossen, even laten afkoelen tot handwarm en dan pas bij elkaar. Denk ik...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Hmm..... Nou rudolph maakt ook altijd chocolademousse van slagroom en gesmoltenchocolade... Hij klopt de slagroom, smelt chocola, af laten koelen.. Bij de slagroom & door elkaar vouwen/scheppen. Meer tips heb ik niet, sorry.

i just LOVE it!

5

3 delen slagroom verwarmen, 1-1,5 deel chocolade erin oplossen met evt geweekte gelatine. Dan in de koelkast goed koud laten worden (af en toe doorroeren) en dan opkloppen net als slagroom. Succes!

6

lovemybeeb schreef:

Hmm..... Nou rudolph maakt ook altijd chocolademousse van slagroom en gesmoltenchocolade... Hij klopt de slagroom, smelt chocola, af laten koelen.. Bij de slagroom & door elkaar vouwen/scheppen. Meer tips heb ik niet, sorry.

dit kan ook zeker wel!
Maar..... dan moet je de chocolade dus wel echt goed laten afkoelen!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Lieve  dames, dank voor de tips!! Het is zeker goedgekomen ik heb het volgende gedaan:

chocolade met  deel slagroom aan de kook. Gelatine blaadjes erbij. Goed af laten koelen ( je krijgt dan een stevigere ganache). Vervolgens de andere deel slagroom stijf geklopt en de ganache bij gespateld.

Hij was werkelijk verrrrrukkkkkelllllllijk!!!!!!

Heerlijke chocolade mouse kreeg ik.

Dank jullie wel voor de tips!!!

8

Oo, had dan gelijk gezegd dat je chocomousse wilde!
heb daar een heerlijk recept voor, zal die vanavond plaatsen.
(ben nu niet thuis)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!