Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Bianca hoe is t verder gegaan??

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

27

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

elleoj schreef:

Je betaalt voor en verwacht een verse, lekkere taart en je krijgt een oude taart van minder kwaliteit. Dan kun je net zo goed een goedkope fototaart bij de Hema bestellen, die is nog verser.

Het is wellicht niet bedorven, maar vers is het zeker niet. Ik zou er toch echt wat van zeggen. Het is haar verantwoordelijkheid om een taart niet aan te nemen als ze geen tijd heeft om een verse af te leveren. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om oud gebak te verkopen aan iemand. Desnoods werk ik tot midden in de nacht door, maar vers zal 'ie wezen. Je koopt toch ook geen verlepte broodjes in de supermarkt? Hooguit met 35% korting op zaterdagavond, maar dan is dat JOUW keus om voor B-kwaliteit te gaan en niet die van de bakker die oud bood voor de hoofdprijs blijft verkopen.


sluit me hier helemaal bij aan!


Een taart maak ik 1 dag van te voren, helemaal!
Soms maak ik de biscuit de avond daarvoor, dus bv:

de taart is voor zaterdag middag,

dan maak ik de taart vrijdags, in sommige gevallen bak ik de biscuit op donderdag avond.

(afhankelijk van de grote van de taart e.d.)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

28 Laatst bewerkt door Siena (27-01-2014 11:46)

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

hoe is het afgelopen?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

29

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

ben ook zeer benieuwd hoe het is afgelopen

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

30

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Hoihoi,

Sorry voor de late reactie... drukdruk met het feestje geweest.

Nou, ik heb het haar vrijdagochtend voorgelegd, dat ik er zo ontzettend mee zat en dat ik het niet normaal vond etc... Ik heb er serieus slapeloze nachten van gehad.
Gelukkig was ze het daar zelf ook mee eens! Ze was zelf druk (blablabla), maar uiteindelijk heeft ze hem opnieuw gemaakt!!! En ik weet zeker dat ie heel vers was, want zoiets proef/zie je gewoon.

Ik wilde heel graag bevestiging van jullie taartenkenners, omdat ik zo twijfelde wat te doen.
En eigenlijk had ik het meteen tegen haar moeten zeggen. Weer wat geleerd...
Volgende keer maar 1 van jullie contacten als ik een taart nodig heb, dan zit het zeker goed!

Iedereen superbedankt voor jullie meningen!
Groetjes!