1

Onderwerp: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Hoihoi,

Ik heb bij een 'kennis' een taart besteld voor mijn dochters  verjaardag.
Nu vieren wij het zaterdag en ik kwam erachter dat ze de taart afgelopen zondag al gebakken heeft. Het is zo'n hele creatieve met fondant/marsepein e.d.
Ik heb echt totaal geen verstand van taarten, maar het lijkt mij dat deze echt niet goed meer is dan....
Volgens haar doet ze dat vaker zo, maar ik word al helemaal zenuwachtig bij het idee dat die taart straks bedorven is...

Iemand die mij gerust kan stellen? Danku!

2

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Als ik voor iemand anders bak, doe ik dat de dag van te voren....

Alleen als ze de taart heeft ingevroren zou ik het vertrouwen. Anders echt niet!

3

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Welke vulling zit er in, is hij ingevroren? Ik persoonlijk zelf zou dit niet doen. De cake zou het wel "aankunnen" alleen de rest word oud en of droog.

4

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Ik weet eerlijk gezegd niet of ze hem heeft ingevroren.  Bkijven die ingevroren gewoon mooi en lekker?

5

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Ja, ingevroren hoef je je geen zorgen te maken. Dan laat je hem gewoon vrijdag overdag ontdooien in de koelkast en dan smaakt hij prima.

Tieneke

6

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Ik zou dus wel informeren of deze is ingevroren, zo niet.. Tsja dan moet je je mening geven, dat kan dan gewoon niet

i just LOVE it!

7

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Hij is niet ingevroren, staat heel koud zegt ze, en dat het geen probleem is. Zucht.... ik krijg er de zenuwen van...

Re: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?

Phhhff, wanneer ik een taart voor andere bak, doe ik dit ook een dag van tevoren! Ik vind het wel trikky! Ook als hij heel koud staat is deze tijd echt te lang! sterkte! x

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje