Onderwerp: is een taart van 5 dagen oud nog te eten?
Hoihoi,
Ik heb bij een 'kennis' een taart besteld voor mijn dochters verjaardag.
Nu vieren wij het zaterdag en ik kwam erachter dat ze de taart afgelopen zondag al gebakken heeft. Het is zo'n hele creatieve met fondant/marsepein e.d.
Ik heb echt totaal geen verstand van taarten, maar het lijkt mij dat deze echt niet goed meer is dan....
Volgens haar doet ze dat vaker zo, maar ik word al helemaal zenuwachtig bij het idee dat die taart straks bedorven is...
Iemand die mij gerust kan stellen? Danku!
. Ik moet zeggen dat de taart pas vanaf dag 3 minder van smaak/droog werd. Maar ik zou dit zeker niet voor een ander doen! Ik vul, wanneer ik veel taarten heb, soms wel 2 dagen van tevoren ('s avonds), maar moet dan zeker weten dat de taart ook die dag gegeten wordt. Roomvulling vul ik ook pas een dag van tevoren.
ik zou me kapot schamen.
) maar je hebt er een rotgevoel over wat niet weggaat als je niks zegt, denk ik. Denk dat ik toch iets zou zeggen van...als ik had geweten dat je de taart zo lang van tevoren had gemaakt, had ik niks besteld. En dat 5 dagen echt niet normaal is...
) door dan een niet verse taart af te leveren.
). Als ik een cake van 5 dagen zou afleveren zou ik me echt doodschamen. Ook al heeft ie "heel koud" gestaan.

ja, dat vind ik ook ...