Onderwerp: Hoelang mag je taart bewaren
Hoi,
Ik ga voor zaterdag en zondag een taart maken morgen ochtend. Kan het taart 2 dagen in de koelkast staan? Ze zijn beide met fondant.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoelang mag je taart bewaren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Ik ga voor zaterdag en zondag een taart maken morgen ochtend. Kan het taart 2 dagen in de koelkast staan? Ze zijn beide met fondant.
Ja kan wel..3 dagen is voor mij wel de max.
Het is ook afhankelijk van de vulling .
Aarbeivulling en banketbakkersroom. De ene wordt met een foto en de andere gewoon fondant taart gepuzzeld zeg maar. Omdat ze het taart zaterdag ochtend wilt komen ophalen moet ik het vrjjdag doen. En als ik het gewoon in de taartdozen laat zitten in de koelkast. Maakt dat wat uit.
Ligt voor mij ook wel een beetje aan voor wie de taart bedoeld is. Voor eigen gebruik wel, om weg te geven of verkopen zou ik het niet doen.
Veranderd de smaak dan?
Ik vind roomvullingen altijd een beetje eng ivm de houdbaarheid. Slagroom en banketbakkersroom vul ik het liefst 1 dag van tevoren. Nou moet ik wel zeggen dat ik op het forum ook wel eens gelezen heb dat sommige banketbakkersroom wel een week bewaard kan worden. In de koelkast dan
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoelang mag je taart bewaren