Siena schreef:Suuske, maak je de kersenvlaaivulling zelf?
en de aardbeiencompote?
Klinkt heerlijk hoor!
Och jeetje ... sorry, ik zie dit nu pas
Ja, ik maak dat zelf
Lekker vers. Aarbeien compote is uber-simpel ... aardbeien met een beetje water aan de kook brengen (ik gebruik ingevroren van de Sligro), ze een beetje kapotmaken met een vork (niet helemaal, ik vind het lekker als er zo her en der een hele aardbei tussen zit), en dan met een maizena-papje aanmaken en erbij doen (hoeveelheid gaat een beetje op gevoel bij mij, het moet niet te vloeibaar zijn, maar ook niet te dik). Verders doe ik er nog 1 of 2 druppels geconcentreerde aardbeien essence bij en laat het afkoelen. Voila ... lekkere aardbeien compote.
Kersenvlaaivulling heb van een amerikaans recept (Cherry Pie Filling).Ook erg simpel ... 4 cups kersen ontpitten en met suiker (2/3 cup), maizena (1/4 cup), zout, water (1,5 cup) en 2 eetlepels citroensap aan de kook brengen. De maizena dikt het in en dan doe ik er nog een paar druppels Super Red kleurstof bij ... het moet wel lekker rood zijn. Nog wat kersensiroop of kirsch toevoegen
Ik heb het in 2 bruidstaarten gedaan en beide bruidsparen waren erg enthousiast hierover. Is toch echt wel lekkerder dan de blik-variant
http://www.facebook.com/TQofPopsI'm not insane, I'm mentally hilarious