Onderwerp: METOYOU, geboortetaart meisje
ik mocht weer een taartje maken voor een trotse oma die graag een geboortetaartje mee wou nemen naar haar dochter die is bevallen van een prachtige dochter genaamd 'sterre'.
ik vond het best spannend omdat ik deze vrouw niet ken, ze is via een vriendin van mn moeder bij mij terecht gekomen, leuk!
echt ALLES ging fout dit x, jeetje wat een gedoe! ik had voor het eerst italian swiss merengue botercreme gemaakt, ging helemaal goed & god wat was dat lekker! tot de volgende dag... het zag er wat anders uit maar prima & smaakte ook goed. toen ik het in de spuitzak deed & op de taart toen vond ik het erg waterig worden.... nja ik dacht dat trekt wel bij, ik de taart gemaakt, in de koeling opstijven.. toen zag ik in het bakje dat het aan het (schiften?) was, dat kan ik niet voorschotelen & heb m meteen in de prullenbak gegooid, zonde! wist echt niet wat ik ermee moest. helemaal in de stress! ik besloot mn keuken rustig op te ruimen, bij te komen & ben rustig weer aan het bakken gegaan. ik had gelukkig voor de zekerheid nog banketbakkersroom & slagroom gehaald omdat ik al veel had gelezen over de swiss merengue botercreme.
toen mn marsepein.... het geboorte kaartje was beetje grijs/zilver. van te voren had ik al wat kleurtjes getest etc, maar toen ik uiteindelijk wit met zwarte marsepein ging mengen leek het paarsig te worden.. ik besloot het erbij te laten, ik heb het uiteindelijk gedust met light zilver & was helemaal goed gekomen!
het moet allemaal een x fout gaan he, denk ik dan maar hihi
een heel verhaal, hier is de taart gevuld met zwitserse room & aardbeienconfiture.
het geboortekaartje;

. maar het is niet aan je taart te zien, hij is prachtig. en wat een mooie kleuren, dat grijs met roze.