1

Onderwerp: METOYOU, geboortetaart meisje

ik mocht weer een taartje maken voor een trotse oma die graag een geboortetaartje mee wou nemen naar haar dochter die is bevallen van een prachtige dochter genaamd 'sterre'.
ik vond het best spannend omdat ik deze vrouw niet ken, ze is via een vriendin van mn moeder bij mij terecht gekomen, leuk!

echt ALLES ging fout dit x, jeetje wat een gedoe! ik had voor het eerst italian swiss merengue botercreme gemaakt, ging helemaal goed & god wat was dat lekker! tot de volgende dag... het zag er wat anders uit maar prima & smaakte ook goed. toen ik het in de spuitzak deed & op de taart toen vond ik het erg waterig worden.... nja ik dacht dat trekt wel bij, ik de taart gemaakt, in de koeling opstijven.. toen zag ik in het bakje dat het aan het (schiften?) was, dat kan ik niet voorschotelen & heb m meteen in de prullenbak gegooid, zonde! wist echt niet wat ik ermee moest. helemaal in de stress! ik besloot mn keuken rustig op te ruimen, bij te komen & ben rustig weer aan het bakken gegaan. ik had gelukkig voor de zekerheid nog banketbakkersroom & slagroom gehaald omdat ik al veel had gelezen over de swiss merengue botercreme.

toen mn marsepein.... het geboorte kaartje was beetje grijs/zilver. van te voren had ik al wat kleurtjes getest etc, maar toen ik uiteindelijk wit met zwarte marsepein ging mengen leek het paarsig te worden.. ik besloot het erbij te laten, ik heb het uiteindelijk gedust met light zilver & was helemaal goed gekomen!

het moet allemaal een x fout gaan he, denk ik dan maar hihi

een heel verhaal, hier is de taart gevuld met zwitserse room & aardbeienconfiture.

het geboortekaartje;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C78KGJQH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWEZTUS7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7LOQCCG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQIRCW8Z.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6PP6P4I.jpg

i just LOVE it!

Re: METOYOU, geboortetaart meisje

Mooi! Erg schattig beertje ook :)

3

Hij is prachtig geworden, van je tegenslagen is niets te zien!

ik herken je problemen met grijs maken... dat lukt mij ook niet zonder een paarse gloed te krijgen.

Blijkbaar is het niet zo simpel als gedacht, misschien is er grijze kleurstof????
want wit mengen met zwart werkt idd niet. (ook niet met fondant)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4 Laatst bewerkt door Vera12345 (18-01-2014 11:55)

Wat een prachtige taart! Mag ik hem opslaan voor inspiratie? Vind hem echt super!

Ik heb trouwens net RD progel grijs besteld, ben benieuwd hoe die uitpakt!

5

Je ziet niks van je tegenslagen, ze ziet er heel mooi uit!

6

Heel leuk en vooral strak!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Wat een ontzettend mooie en lieve taart :)

Vind hem echt helemaal geweldig!!

En raar is het toch in het leven als er eenmaal een ding fout gaan volgen er meer maar er is bij jouw taart echt helemaal niks van te zien :thumb:

En dat beertje hoe heb je die zo lief gekregen>

8

Strakke taart! Vind hem heel mooi geworden.

9

Siena schreef:

Hij is prachtig geworden, van je tegenslagen is niets te zien!

ik herken je problemen met grijs maken... dat lukt mij ook niet zonder een paarse gloed te krijgen.

Blijkbaar is het niet zo simpel als gedacht, misschien is er grijze kleurstof????
want wit mengen met zwart werkt idd niet. (ook niet met fondant)

Dankjewell! Nou ik moet zeggen dat het beertje wel echt grijs is, & ik dacht dat ik het vaker had gemaakt maar viel idd tegen, dust was DE oplossing hihi

i just LOVE it!

10

Vera12345 schreef:

Wat een prachtige taart! Mag ik hem opslaan voor inspiratie? Vind hem echt super!

Ik heb trouwens net RD progel grijs besteld, ben benieuwd hoe die uitpakt!

Dankjewel! Ja natuurlijk!
ik had helaas geen tijd meer om iets te bestellen maar je maakt me wel nieuwsgierig, ben ook benieuwd!

i just LOVE it!

11

Baklataart schreef:

Wat een ontzettend mooie en lieve taart :)

Vind hem echt helemaal geweldig!!

En raar is het toch in het leven als er eenmaal een ding fout gaan volgen er meer maar er is bij jouw taart echt helemaal niks van te zien :thumb:

En dat beertje hoe heb je die zo lief gekregen>

Wat lief alle reacties, dankjewel!
Haha ja het bleef foutgaan, had ook nog m'n kleine van 3 om me heen, denk dat ik dat het ergste vond, dat is er echt een!!  Ik heb m'n best gedaan.

Dat beertje heb ik al eens eerder gemaakt! Die staat nu ook hier in de galerij bij babytaarten dacht ik. Ik had gewoon een plaatje van me to you & heb die geprobeerd te boetseren & dat lukte!

i just LOVE it!

12

Wauw, wat een beauty!
Ziet er superstrak uit hoor. Mooi, dat grijs!

13

Het is een super strak, mooi en lief taartje geworden!! :thumb:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

wat herkenbaar jouw verhaal, ik had van het weekend ook zo'n dramataart waarbij echt alles misging  :S . maar het is niet aan je taart te zien, hij is prachtig. en wat een mooie kleuren, dat grijs met roze.

15

Heel erg mooi! En wat leuk al die muisjes eromheen :thumb:

Ik gebruik altijd de extra black van sugairflair. Ik heb eigenlijk nooit problemen met een paarse gloed... Of ik ben lichtelijk kleurenblind, kan ook  :lol:

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

16

renata2 schreef:

wat herkenbaar jouw verhaal, ik had van het weekend ook zo'n dramataart waarbij echt alles misging  :S . maar het is niet aan je taart te zien, hij is prachtig. en wat een mooie kleuren, dat grijs met roze.

dankjewel! Oh erg is dat he, zoals ik al zei, het moet gewoon een x foutgaan! Ik baalde zo! Maar ben ook wel trots op het taartje, ik heb nog niet zoveel gemaakt & ben elke x verbaasd over wat wel lukt & uit mijn vingers komt. De reacties doen me goed! =D

i just LOVE it!

17

cakebym schreef:

Heel erg mooi! En wat leuk al die muisjes eromheen :thumb:

Ik gebruik altijd de extra black van sugairflair. Ik heb eigenlijk nooit problemen met een paarse gloed... Of ik ben lichtelijk kleurenblind, kan ook  :lol:

Dankjewel! Hahaha zal dat het zijn?!
Neee met fomndant gaat t dus wel goed, het beertje is toch echt grijs

i just LOVE it!

18

liefff!!!

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/