1

Onderwerp: Wilton choo choo 3d vorm

Weer een vraagje van mij.

Voor mijn volgende project wil ik een 3d trein maken.
Hiervoor heb ik de bakvorm van wilton gekocht.
alleen kom ik niet helemaal uit hoe ik deze moet afbakken.

Volgens het plaatje moeten beide delen op elkaar in de oven.
Hoe doe ik dit met de cakemix?

Weet iemand ook toevallig hoeveel cakemix erin gaat?

Alvast bedankt voor de hulp!!!

2

Re: Wilton choo choo 3d vorm

Ik ken de vorm zelf niet, maar meestal moet je ze naast elkaar bakken en dat de gebakken helften op elkaar leggen bij Wilton. Dat is in ieder geval zo bij mijn heartpan.
Je kunt gemakkelijk uitrekenen hoeveel cakemix je nodig hebt, met water. Per halve liter water heb je 1 ei nodig en dan kun je de rest van mix daarmee uitrekenen.

Tieneke

3

ah bedankt!
Ja op de instructie staat de bakvorm met 2 delen bij elkaar gebonden in de oven. Zie je zo'n leuk touwtje omheen gebonden.
Maar dat zet je tegen elkaar door er botercreme tussen te smeren toch?

4

Ik heb deze vorm ook gekocht en ik moet bekennen dat het bij mij nog niet gelukt is om een mooi exemplaar te bakken!

Ik heb het gedaan zoals in de instructies stond: tot de rand vullen met beslag en dan de twee helften met keukentouw aan elkaar binden. Uiteraard met het luchtgaatje naar boven in de oven zetten, zodat je met een tandenstoker kunt controleren of het in orde is.

Na nog geen vijf minuten begon het deeg te rijzen en liep het er langs alle kanten uit. Op zich niet erg, op de meeste foto's op het internet is er langs de buitenkant inderdaad wat deeg te zien. Maar het bleef maar duren, na een kwartiertje stopte het eindelijk.
Toen het genoeg gebakken had, bleek dat de vorm binnenin bijna helemaal leeg was! Alles was er dus uitgedruppeld. :s

We gaan hem binnenkort toch nog eens proberen en de twee helften apart bakken en dan met een stevige vulling aan elkaar kleven en zo strak mogelijk afsmeren voor ik ze met icing bespuit.

En als het dan niet lukt, dan vliegt het ding in de verkoop  :lol:

5 Laatst bewerkt door Tante Tien (12-01-2014 18:52)

Wat een gek verhaal meiden, zo loopt hij toch altijd leeg inderdaad.... Ik ga eens met jullie meekijken op google...

(pom, pom, pom...)

Nou, dat is dwaas, je hebt gelijk. Tot het randje vullen en dan dichtbinden. Zou het wel gaan als je de twee helften los laat bakken en ze dan aan elkaar plakt met botercreme, jam of icing?

Tieneke

6

Ik ga het binnenkort proberen en laat het hier dan weten  :y