1

Onderwerp: Kitchenaid Classic een aanrader of niet?

Ik wil graag een keukenmachine gaan kopen voor het mixen van biscuit, cakebeslag en bijv. botercreme. Ik bak gemiddeld  1 a 2 taarten per maand.

Nu twijfel ik over een kenwood prospero KM285 (900 w) of de Kitchenaid Classic (250w).
De laatste vind ik persoonlijk erg mooi voor op het aanrecht, maar is hij ook geschikt voor het mixen van biscuit etc. Hij heeft namelijk veel minder watt dan de kenwood prospero.

Graag hoor ik ervaringen van andere kitchenaid classic gebruikers (helaas is de kitchenaid artisan boven mijn budget).

Alvast bedankt!

2

Re: Kitchenaid Classic een aanrader of niet?

De KA classic doet niet onder voor een KA artisan voor het mixen van diverse soorten beslag.

(Ik heb een KA classic (12 jaar oud) en een KA artisan (1/2 jaar oud) )

Ik gebruik ze niet alleen voor het mixen maar ook (heel vaak) gewoon als keukenrobot.

Dus ik zou hem zeker aanraden!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3

Re: Kitchenaid Classic een aanrader of niet?

Zwaar genoeg is ie zeker! Het heeft niet alleen met het aantal watt te maken. Er zijn hier héél veel bak(st)er)(s) met een KA. Het enige "nadeel" van de classic (t.o.v. de artisan) is de kleinere mengkom.

Maar even goed googelen levert enorme prijsverschillen op! Zeker als je niet perse een bepaalde kleur  KA wilt.
Ik heb mijn artisan gekocht voor de prijs van een classic...

Ik heb geen ervaring met de kenwood overigens.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Re: Kitchenaid Classic een aanrader of niet?

Ik heb een Kenwood km288, ik vind het een geweldig apparaat en een stuk goedkoper dan de kitchenaid ( want ik heb geen kitchenaid geld)
Is eigenlijk gelijk een keukenmachine in een, met een citruspers en rasp en hakmolen, al je andere losse apparaten kunnen dus de deur uit.
Ik bak ongeveer 3-4 taarten per maand en bevalt mij prima.
Richtprijs voor deze kenwood is 200 euro ( heb hem via wehkamp gekocht voor 190 euro)

5

Re: Kitchenaid Classic een aanrader of niet?

Bedankt voor jullie reakties! Na lang twijfelen heb ik toch gekozen voor de Kenwood Prospero KM285. De prijs past een stuk beter bij mijn budget, en ik las er positieve verhalen over. Bedankt voor het meedenken!