26

Re: Ajax... maar dan anders...

jaaa das n goeie , nu nog dunne rietjes ergens vandaan halen heb op dit moment alleen dikke

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

27

Die zijn dus echt in geen enkele supermarkt/huishoudelijke zaak te krijgen :nooo...... Paar jaar geleden was ik hier dus ook naar op zoek. Heb van iemand een pasje kunnen lenen en heb ze dus bij de groothandel gekocht, waar ze dus wel te krijgen zijn :Y

28

Ik heb nu een oplossing gevonden voor de dunne rietjes... misschien wordt ie door anderen allang gebruikt, maar ik taart nog niet zo heel erg lang :)
Ik kwam in mijn spulletjes nog stokjes tegen van cakepops... die heb ik de laatste keer voor een taart gebruikt om de draadjes in te stoppen... ging prima en had niet zo'n groot gat in de taart...

29

ik heb inmiddels een mega doos vol met dunne rietjes via via met n pasje van de hanos. t zijn er zoveel dat ik ze nooit op krijg denk ik. :o
Dus als ik met pensioen ga zet ik ze bij de tweede hands spulletjes  ;)

30

smikkelke schreef:

ik heb inmiddels een mega doos vol met dunne rietjes via via met n pasje van de hanos. t zijn er zoveel dat ik ze nooit op krijg denk ik. :o
Dus als ik met pensioen ga zet ik ze bij de tweede hands spulletjes  ;)

:)

31

pffff t lukt me voor geen meter heb sterretjes uitgestoken draadjes erdoor geprikt   ... liggend laten drogen.... in n dun rietjes gedaan maar heb het idee dat t gewoon te zwaar is.... in n dikker rietje fondant gedaan , ze vallen bijna gewoon om.
Weet niet wat ik er mee moet  :s
als ik de sterretjes dunner maak dan prik ik de draadjes er gewoon doorheen

32

Bij mij blijft het ook niet altijd zitten... Ik steek dus soms dunne sterren uit en plak er twee tegen elkaar aan, precies zo dat je niet ziet dat het er twee zijn. Ik maak wel een soort lusje aan het draadje zodat deze goed blijft zitten en de ster er niet afglijdt. Als ik te weinig sprieten heb, en deze dan ook gaan draaien, gebruik ik een plakbandje. Die plak ik dan om de draadjes en steek dan in het dikke rietje. Bij de dunne is dit niet nodig.
Hoe dik rol jij de sterren dan eigenlijk uit? Je kunt ook met het draadje een gaatje maken in de ster en er dan weer uithalen. Dan de ster laten drogen. Als de ster droog is neem je een beetje eetbare lijm, RI of glazuur waar je dan het draadje (deze vouw ik aan het uiteinde ook een heel klein stukje dubbel=steviger) in doopt. Dan in de ster steken en weer laten drogen  :)

33 Laatst bewerkt door smikkelke (22-01-2014 22:10)

ik rol de fondant net dik genoeg zodat er nog net n draadje in gestoken kan worden.
ik besef me eigenlijk net dat ik de sterretjes misschien iets kleiner maken dan zijn ze natuurlijk ook minder zwaar.
dit maar de volgende keer proberen.
Zo frustrerend dat het me niet lukt grrrr  :grr:

34

gaaf zo in deze kleuren

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/