Onderwerp: poging 3.... een echte en een jubileum
gister 2x een heel verhaal getypt.... 1 keer zelf verkeerde knopje gebruikt.... en 1x eruit geknald...
Vandaag maar eens een nieuwe start (en gelukkig voor jullie een korter verhaal, geen puf meer voor de lange versie ).
Een ouder echtpaar trouwde vlak voor kerst; ze wilden 'gewoon een mooie, leuke, winterse taart'. Wit, zilveren details, sneeuw en lemon curd waren de steekwoorden. Omdat mij een vulling van alleen lemon curd niet smakelijk leek, voorgesteld om er ook citroencrème bij te doen (eerst nog aardbeien gezegd, maar neeeee, aardbeien horen niet bij de winter volgens de aanstaande bruid .... eerlijk gezegd vind ik lemon curd ook niet iets winterigs, maar dat terzijde
).
Het had nog heel veel voeten in aarde (de lange versie van het verhaal), ik ben niet echt blij met het resultaat, maar de bruid gelukkig wel
Gevuld met citroencrème en lemon curd, afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in fondant. De 'kristallen' zijn van paste gemaakt.
De zus van de overbuuf was 12,5 jaar getrouwd, woont ergens in Utrecht, maar wilde wel een taart van mij Overbuuf zou de taart transporteren.
De zus was in haar mails zo mega-enthousiast, het was gewoon grappig Ze zou iedereen vertellen hoe mooi de taart was geworden en hoe lekker de taart was, nog voor ik ook maar 1 ei geklutst had...
De taart glitterde en glansde aan alle kanten, want 'ik houd wel van een beetje bling', schreef ze.
Gevuld met 2x Bastogne- en 1x kersenmeringuecrème per laag, de crèmes op een laagje kersenjam. Afgesmeerd met witte ganache en ingepakt in marsepein. De bloem is van paste.
Hoorde net van de overbuuf dat haar zus maar bleef foto's en film(!) maken van de taart, terwijl overbuuf 'nou eindelijk wel eens een stukkie wilde proeven'... Ik denk dat ze 'm dus wel mooi vond