1 Laatst bewerkt door Carien (06-01-2014 11:34)

Onderwerp: poging 3.... een echte en een jubileum

gister 2x een heel verhaal getypt.... 1 keer zelf verkeerde knopje gebruikt.... :grr: en 1x eruit geknald...
Vandaag maar eens een nieuwe start (en gelukkig voor jullie een korter verhaal, geen puf meer voor de lange versie ;) ).

Een ouder echtpaar trouwde vlak voor kerst; ze wilden 'gewoon een mooie, leuke, winterse taart'. Wit, zilveren details, sneeuw en lemon curd waren de steekwoorden. Omdat mij een vulling van alleen lemon curd niet smakelijk leek, voorgesteld om er ook citroencrème bij te doen (eerst nog aardbeien gezegd, maar neeeee, aardbeien horen niet bij de winter volgens de aanstaande bruid :nooo .... eerlijk gezegd vind ik lemon curd ook niet iets winterigs, maar dat terzijde ;-) ).

Het had nog heel veel voeten in aarde (de lange versie van het verhaal), ik ben niet echt blij met het resultaat, maar de bruid gelukkig wel :y
https://lh3.googleusercontent.com/-aQMuxGffiVU/Urk0ndhAbPI/AAAAAAAAaTM/wWrjR2v298g/s640/IMG_8883%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met citroencrème en lemon curd, afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in fondant. De 'kristallen' zijn van paste gemaakt.

De zus van de overbuuf was 12,5 jaar getrouwd, woont ergens in Utrecht, maar wilde wel een taart van mij :) Overbuuf zou de taart transporteren.
De zus was in haar mails zo mega-enthousiast, het was gewoon grappig :) Ze zou iedereen vertellen hoe mooi de taart was geworden en hoe lekker de taart was, nog voor ik ook maar 1 ei geklutst had... :D

https://lh5.googleusercontent.com/-FYLlgfmwkLM/Usl2LqLVswI/AAAAAAAAaVQ/XmV2MME2ru0/s800/IMG_8976%2520%2528Kopie%2529.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-bw52FXiEiGY/Usl2Ln2MrSI/AAAAAAAAaVM/ETHH7n1OUdA/s800/IMG_8971%2520%2528Kopie%2529.JPG
De taart glitterde en glansde aan alle kanten, want 'ik houd wel van een beetje bling', schreef ze.

Gevuld met 2x Bastogne- en 1x kersenmeringuecrème per laag, de crèmes op een laagje kersenjam. Afgesmeerd met witte ganache en ingepakt in marsepein. De bloem is van paste.

Hoorde net van de overbuuf dat haar zus maar bleef foto's en film(!) maken van de taart, terwijl overbuuf  'nou eindelijk wel eens een stukkie wilde proeven'... Ik denk dat ze 'm dus wel mooi vond :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: poging 3.... een echte en een jubileum

Wauw!!!!Wat een chique taarten heb je gemaakt :thumb:

3

Mooie taarten hoor!

4

Prachtig, vooral die met die sterren vind ik heel mooi.

Tieneke

5

Oh ik ben fan van je tweede taart! Die bloem is te mooi, de zilveren bolletjes tussen de parels, het bloemenmotiefje op je cakedrum...moooooooi

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Wauw!!! Nu ben ik toch wel nieuwsgierig waarom je niet tevreden bent over die bruidstaart...

En kersen merenguecreme? Vertel! Klinkt heel jummie...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

weet je..... je taarten zijn gewoon SUPER!
en weet je.... je bloem op de 2e taart vraagt om een how-to, want die is ooke cht super!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

8

Prachtige taarten! En die bloem... Ik ben het met mickeymama eens, een how to graag... :-)

Genieten van rust en ruimte in Friesland? Boek onze vakantiewoning! www.brandemeerhuisje.nl

9

Heeeel mooi!

i just LOVE it!

10 Laatst bewerkt door Carien (06-01-2014 22:41)

:) dankdankdank allemaal, doet een mens goed!

Dat verhaal Cakebym.... ach, iets over niet opstijvende vulling, toch doorgaan, op zondagmiddag besluiten het risico toch niet aan te durven, als een gek opnieuw bakken (taart zou maandag 11u gehaald worden), nieuwe vulling maken, visite krijgen, supersnel vullen, afsmeren, stapelen, deco erop doen, meeste er weer af halen, want het lijkt niet, dus vlekken die niet te verwijderen zijn, taart wordt één uur te vroeg opgehaald...... Zoiets... ;-)

Die bloem dames, die is echt niet zo moeilijk hoor :nooo
Van een simpele 5 petal eerst 2 gewone maken (uitsteken, randen beetje verdunnen/frillen) en dan verder de grootste vorm steeds uitsteken. De 5 blaadjes lossnijden en onderop plakken, steeds verder naar buiten (bij gebrek aan een heel grote uitsteker). Het wordt dan wel een gammel geheel, omdat je losse blaadjes over losse blaadjes plakt. Tijdens het uitsteken en frillen op de kop een beetje laten drogen over iets bolvormigs en dan, na de laatste petals, onderop een rondje plakken. Dat maakt de bloem stevig, want alles zit dan aan elkaar vast :-) 
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :-) Ik denk wel dat dit niet zomaar lukt met fondant, dat droogt niet snel genoeg en bij het op de kop liggen, vervormt/breekt dat teveel (denk ik hoor, niet uitgeprobeerd ;-) ).

Owja, en heeel veel zilverdust en sparkledust erover doen, dat helpt ook ;-)

11

Met een beetje stress en volgens jou een taart die niet goed gelukt is ( :think: ?), zijn ze wel gewoon weer superstrak en "clean". Maar volgens mij word je zolangzamerhand ook helemaal goed met blingbling en glitter en glans ;).

12

Wauw.....ik vind ze geweldig!!

13

je taarten zijn prachtig :)

Vind je 2 de taart helemaal super en kan me zo goed voorstellen dat ze maar bleef foto's maken en filmen :D

En alleen dat maakt alles toch weer goed :)

14

Prachtige taarten!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Vind ze heel mooi en strak. Ook je eerste. Hou wel van "simpel" zeg maar.

16

Echt mooie taarten, passen ook precies bij dit koude en gure weer  ;)

17

Mooi hoor Carien! Welke mold/uitsteker heb je gebruikt voor de sneeuwsterren?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

18

Dank weer  :)

Dolfijn, dat zijn de gewone plunger en 2 Patchwork uitstekers (ellenscreativecakes.nl/shop/patchwork-cutters-snowflake-stars.html en ellenscreativecakes.nl/shop/patchwork-cutters-snowflake-large.html).

19

Wat een mooie taarten, vooral de 2e :thumb:! En je vullingen klinken weer heerlijk (als usual) :9