Onderwerp: Koekjes met royal icing
Ik heb voor t eerst koekjes versierd. Ik had hier op de website gelezen dat ik dat met royal icing moet doen. De icing heb ik gemaakt met wilton merenguepoeder volgens het recept dat er bij zat. Vol goede moed aan de slag maar het viel me zo tegen. Koekjes zijn niet echt mooi geworden. Het spuiten van de randjes vind ik erg moeilijk meer dat is hopelijk weeën kwestie van oefenen. Maar ook vond ik de glazuur helemaal niet mooi strak toen het eenmaal gedroogd was. Ik zag nog steeds de randjes duidelijk zitten, ze gingen niet mooi over in de binnenkant. Ook werden ze heel dof terwijl ik hier altijd van die mooie glanzende koekjes zie. Wat heb ik verkeerd gedaan? Te lang gewacht tussen het spuiten van de randjes en het opvullen? Icing te dik of te dun? Of misschien nog iets anders?
Als ik er vervolgens nog een patroon op wil maken last ik de koekjes dan eerst drogen? Ik had dat wel gedaan mar vind het dus niet moooi. Heb t ook nog geprobeerd op de nog natte icing te spuiten maar toen liep alles door elkaar. Hoe dik moet de icing zijn die ik erop spuit?
Beetje veel vragen maar wil graag dat het de volgende keer wel lukt