1

Onderwerp: Nieuwjaarstaarten

Voor Nieuwjaar volgende taart gemaakt en versierd: chocoladebiscuit gevuld met speculoosmousse.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XJOMNHT-D.jpg

Mijn zus is niet zo gek op fondant of marsepein, dus voor haar apart een taartje enkel met ganache en kleine versieringen die ik niet vastgekleefd had.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XH4HP3EV-D.jpg

Het gaat al beter. De roze fondant heb ik deze keer zelf gekleurd. Ik moet zeggen dat het soepeler werkt als de voorgekleurde fondant.

Ik heb in de hobbywinkel enkele siliconen reliëf matten gratis gekregen bij de Wilton molds die ik kocht, maar ik kan er niet goed mee werken.
Als ik eerst de fondant uitrol en de mat erbovenop leg en er over rol, dan rek ik de mat uit en komt de tekening er niet mooi op. Idem als ik de fondant bovenop de mat leg. Als ik er gewoon op duw ipv over rol, dan komt de tekening niet mooi uit. Iemand raad?

2

Re: Nieuwjaarstaarten

Je taartje ziet er leuk uit en klinkt lekker!

Bij een reliëfmatje is het het handigst om inderdaad eerst je fondant uit te rollen, dan het matje er op te leggen en daarna over de mat te rollen. Korte stukjes heen en weer rollen, dus geen lange halen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Leuk gedaan!

4

Bedankt!

Ik weet dat het nog geen pronkstukken zijn, maar een beginner heeft natuurlijk niet meteen al het nodige materiaal in huis ;)
Ik had ook iets helemaal anders in gedachten en op Kerst een bestelling geplaatst in de webshop, maar tot op vandaag nog steeds niks ontvangen, ook al heb ik mijn mail al gekregen op 30/12 dat het verzonden is. Hopelijk ligt het enkel aan de feestdagen, dat het daardoor wat later is. Plus het is verzending naar België.

Dus ik heb me moeten redden met wat ik had en dat is niet zo veel: één mold van Wilton (de barok) en het basis modeleer set. Dat is op dit moment (samen met enkele kerstboomuitstekers) het enige materiaal dat ik heb.

Beetje bij beetje verzamelen!

5

Ik vind het toch erg mooi gedaan hoor! Zeker als je nog niet zo lang bezig bent. Ik gebruik niet veel molds en uitstekers het is ook leuk om met je handen en een evt coctailprikkertje en mesje allerlei dingetjes te maken! Vooral dat ganache gieten is een behoorlijk prestatie hoor! Ik waag me er niet aan :)

6

Hij is leuk hoor :) en lief dat je voor je zus een heel apart taartje maakt dat zal ze wel erg waarderen :thumb:

En je vulling lijkt me ook erg lekker!

Hoop dat je bestelling heel gauw komt, zal zeker door de feestdagen komen.