1

Onderwerp: Tomado tm-2433

Ik kreeg vanmorgen voor moederdag de Tomado keukenmachine. Sraks uitproberen maar heeft iemand toevallig al ervaring met deze keukenmachine?

Las in de beschrijving dat je niet langer dan 10min mag mixen/kloppen ivm te warm worden. Ik wil er namelijk ook ri mee maken maar dat gaat waarschijnlijk wel sneller dan met de handmixer natuurlijk!

Ben benieuwd hoe hij het doet en wat jullie ervaringen zijn!

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

2

Re: Tomado tm-2433

Hoi,

ik heb hem van de week ook gehaald.
De vorige versie van de tomado was veel beter alleen is die niet meer verkrijgbaar.
Mijn biscuit wordt lang niet zo hoog met deze mixer als met mijn andere zelfs niet met 8 min op de pulse stand. Kortom ik heb er spijt van deze gekocht te hebben.
Ondanks dat het een cadeau is kun je hem misschien beter omruilen ofzo?
Sorry ik kan er niks beters van maken  :(

groetjes Nicky

3

Re: Tomado tm-2433

ik heb een tijdje terug de boman van de trekpleister gehaald. Zelfde prijsklasse denk ik zo.
En ik ben erg tevreden met mijn mixer. En ook bij deze mixer staat niet langer als 10 min. gebruiken.
Misschien een idee als deze niet bevalt?

Groeten Karin

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

4

Re: Tomado tm-2433

Heb vandaag getest met macarons maken, klopte de eiwitten mooi op. Het mengsel was erg goed geworden, beter dan met mn handmixer.

Heb nog geem biscuitmix gemaakt, dat wordt het volgende probeersel met de nieuwe machine.

Boman, nog nooit van gehoord, zal eens googlen. Kom regelmatig bij trekpleister maar heb hem hier nog niet gezien, anders had ik m ws al veel eerder gekocht! Nu kwam de aanbieding mooi uit met moederdag ;)

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

5

Re: Tomado tm-2433

Ik heb deze nu ongeveer 1,5 maand, gebruik hem vaak maar ik heb gemerkt dat ie niet de bodem mee mixed, gevolg klontjes in je deeg. Is dit normaal bij zulke machines, heb er geen ervaring mee. Moet je tussendoor dan met de hand gaan doorscheppen?
Verder ben ik er erg blij mee, pizzadeeg doet ie in een paar minuutjes.

Alleen weinig vloeistof, zoals 250 ml slagroom heeft ie moeite mee ws omdat ie de bodem niet goed meepakt, dit kloppen duurt dus lang.

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd:-)

6

Re: Tomado tm-2433

ik gebruik m ook heb deze gebruikt voor de biscuit mix en botercreme 1:1 en mix .
tot nu toe heb ik geen klagen . en idd er staat niet langer dan 10 minuten maar heb hem ook al eens langer gebruikt en ook soms met tussen pauzes als er meer biscuits gebakken moeten worden.
voor de slagroom gebruik ik gewoon de handmixer.

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

7

Re: Tomado tm-2433

Ik heb ook zo'n Tomado keukenmachine van Blokker. En idd ik heb ook dat gemerkt dat de bodem niet mee mixed en dat je dus bijvoorbeeld klontjes boter dan heb. Dan maar even stoppen en met de spatel even mengen.
Ik heb een aantal keer geprobeerd om Italian Merengue ButterCream mee te maken, en dat lukt me steeds niet. Misschien omdat ik zelf niet durf om het langer dan 10 minuten te laten kloppen (omdat het zo staat in dat boekje), want ik ben bang dat die machine kapotgaat. Maar ja, het probleem is dan dat de Italian Merengue niet goed afgekoeld is.... Dus ik laat de machine dan even pauseren voordat die weer doorgaat. Nou, het is een drama... nog geen enkele keer gelukt.

Ik heb geen geld om een dure keukenmachine te kopen. :-(