1

Onderwerp: Een LV voor Jill

Jill wordt morgen 18 jaar en had op een verjaardag bij haar nicht een taart welke ik had gemaakt gezien. En zo'n mooie taart wilde zij ook wel voor haar verjaardag.
Zij mailde mij een foto van de taart welke het moest gaan worden... slik! Ik had nog nooit geschilderd, nog nooit een 3 laags stapel op bestelling gemaakt, kortom GROTE uitdaging. Eerst vond zij (of haar ouders) de prijs te hoog, dus ging het niet door, maar na 2 weken kwam zij er toch op terug en mocht ik de taart maken.
Met tips van het forum is het allemaal gelukt. Het schilderen viel mij 100% mee en alles liep op rolletjes.

Over het uiteindelijke resultaat ben ik redelijk tevreden, als lijkt de taart schots en scheef op de foto, maar dat was niet zo (alleen de bovenste taart stond wat scheef...).

Wel heb ik een vraag aan jullie, over hoe jullie het doen met de gebakken biscuits.
Als ik de biscuits heb gebakken, keer ik deze om, na wat te zijn afgekoeld, om zo de bovenkant wat platter te maken. Ik gebruik de bodem van de biscuit altijd als bovenkant van de taart, omdat deze platter is.
Maar toch krijg ik de onderkant (wat dus bovenkant van de gebakken biscuit is) nooit mooi. Ik hou altijd een rand "loze ruimte" over, welke ik nooit mooi krijg weggewerkt.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...

Snijden jullie het bolle gedeelte er met een mes af? Maar dan is de biscuit niet meer "afgesloten" en heb ik het idee dat het minder vers is/blijft.

Het hoor graag jullie tips!

Anyways, hier de foto's van Louis Vuitton.
Bedankt voor het kijken!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EREMLFHH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4K7SUGOJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SPIINF3Y.jpg

2

Re: Een LV voor Jill

Ik heb dat ook, bak jij ook mt de mix van funcakes?
Zon velletje...
Ik vind je taart wel heel erg mooi!!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Ik vind de taart heel erg mooi en het lijkt me een enorme klus :)

Mooie kleuren combinatie.

Ik weet niet wat je met loze ruimte bedoeld maar ik heb ook niet veel ervaring :(
Als ik het biscuit gebakken heb keer ik hem om op het taart rooster zodat de onderkant gelijk boven is.

4

Ja zo'n loze ruimte heb ik ook. Ik zou het ook wel willen weten hoe dat komt.

5

Lizetje schreef:

Ja zo'n loze ruimte heb ik ook. Ik zou het ook wel willen weten hoe dat komt.

Ik weet wel hoe het komt, maar wil er graag vanaf :-) :-)
En ik denk dat de enige oplossing is, om die centimeter biscuit er af te snijden. Maar ik hoop dat er andere mogelijkheden zijn...
Ik heb ook wel eens gelezen over "bake even" strips, iemand hier ervaring mee?

6 Laatst bewerkt door Tante Tien (21-12-2013 19:38)

Ik laat mijn baksels op een rooster afkoelen op zijn kop. Dan zakken ze wat in en heb je een rechte zijkant. Wat ook helpt als je toch een rand hebt die naar binnen loopt, is goed recht afsmeren zodat de boel alsnog recht wordt. Snap je? Of desnoods de lagen omdraaien, zodat je de middelste laag als rechte onderkant gebruikt. Ook dan gebruik je botercreme om de zijkant recht te trekken.

Tieneke

7

Oh Tieneke, dat omdraaien vind ik een goeie! Nooit aan gedacht!
Ik probeer het altijd wel "vol" te smeren, maar toch krijg ik het dan niet zo mooi. Ik gaat eens proberen!

8

Hij ziet er prachtig uit!
Je kunt het 'loze' deel ook vullen door je afsmeerbotercrème in een spuitzak te doen en dat er onder te spuiten. Daarna de taart afsmeren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Marianne schreef:

Hij ziet er prachtig uit!
Je kunt het 'loze' deel ook vullen door je afsmeerbotercrème in een spuitzak te doen en dat er onder te spuiten. Daarna de taart afsmeren.

Ja, dat probeer ik ook altijd, maar ik vind dat zo'n lastig klusje :/ Ik zit altijd te knoeien met de botercreme en het karton. Maar misschien moet ik er meer geduld voor hebben.

10

Echt een mooie strakke taart,heb je voor die lv een sjabloon gemaakt of zomaar uit de losse pols erop geverfd?

11

nonot schreef:

Echt een mooie strakke taart,heb je voor die lv een sjabloon gemaakt of zomaar uit de losse pols erop geverfd?

Ik heb de logo's met de Cricut uitgesneden en daarna geverfd en op de taart geplakt.

12

nogmaals super deze taart
grt Carla

13

Tante Tien schreef:

Ik laat mijn baksels op een rooster afkoelen op zijn kop. Dan zakken ze wat in en heb je een rechte zijkant. Wat ook helpt als je toch een rand hebt die naar binnen loopt, is goed recht afsmeren zodat de boel alsnog recht wordt. Snap je? Of desnoods de lagen omdraaien, zodat je de middelste laag als rechte onderkant gebruikt. Ook dan gebruik je botercreme om de zijkant recht te trekken.

Tieneke

Komt dat niet raar over met operen als je de middelste laag onderop doet? Je hebt dan eigenlijk geen bodem toch?

14

Lizetje schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Komt dat niet raar over met operen als je de middelste laag onderop doet? Je hebt dan eigenlijk geen bodem toch?

Ik bedoel natuurlijk met opeten.

15

Lizetje schreef:
Lizetje schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Ik bedoel natuurlijk met opeten.

Ja, aan de ene kant wel. Maar wat mij "erger" lijkt, is dat het biscuit nu aan de onderkant niet is afgesloten en naar mijn idee dus minder vers blijft...