Onderwerp: Een LV voor Jill
Jill wordt morgen 18 jaar en had op een verjaardag bij haar nicht een taart welke ik had gemaakt gezien. En zo'n mooie taart wilde zij ook wel voor haar verjaardag.
Zij mailde mij een foto van de taart welke het moest gaan worden... slik! Ik had nog nooit geschilderd, nog nooit een 3 laags stapel op bestelling gemaakt, kortom GROTE uitdaging. Eerst vond zij (of haar ouders) de prijs te hoog, dus ging het niet door, maar na 2 weken kwam zij er toch op terug en mocht ik de taart maken.
Met tips van het forum is het allemaal gelukt. Het schilderen viel mij 100% mee en alles liep op rolletjes.
Over het uiteindelijke resultaat ben ik redelijk tevreden, als lijkt de taart schots en scheef op de foto, maar dat was niet zo (alleen de bovenste taart stond wat scheef...).
Wel heb ik een vraag aan jullie, over hoe jullie het doen met de gebakken biscuits.
Als ik de biscuits heb gebakken, keer ik deze om, na wat te zijn afgekoeld, om zo de bovenkant wat platter te maken. Ik gebruik de bodem van de biscuit altijd als bovenkant van de taart, omdat deze platter is.
Maar toch krijg ik de onderkant (wat dus bovenkant van de gebakken biscuit is) nooit mooi. Ik hou altijd een rand "loze ruimte" over, welke ik nooit mooi krijg weggewerkt.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...
Snijden jullie het bolle gedeelte er met een mes af? Maar dan is de biscuit niet meer "afgesloten" en heb ik het idee dat het minder vers is/blijft.
Het hoor graag jullie tips!
Anyways, hier de foto's van Louis Vuitton.
Bedankt voor het kijken!!