1

Onderwerp: [feedback]een klein winters stapeltaartje met pinguins

deze taart maakte ik voor de verjaardag van mijn oudste zoon, met zijn lievelingsdieren: pinguins.
aangezien ik nog niet eerder geboetseerd en gestapeld had, heb ik een foto van het internet als voorbeeld genomen.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1450828_377609899040204_2126938473_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1452088_377609929040201_1059049017_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1454582_377610005706860_1156301385_n.jpg

het boltaartje bovenop is gemaakt van chocolade bisuit met koffiebavaroise, afgesmeerd met kaneelroombotercreme en bekleed met cappuccino fondant. De onderste taart is gemaakt met kaneel biscuit met perenbavaroise en verse peren. afgesmeerd met kaneelroombotercreme en bekleed met vanille fondant.

ik vond het een geweldig taartje om te maken en heb er een hoop van kunnen leren.

2

Re: [feedback]een klein winters stapeltaartje met pinguins

Pingu!!! :D Superleuke taart

Op mijn blog www.koekjesenzoo.nl schrijf ik over mijn bak ervaringen! Hier staan onder andere heerlijke recepten en reviews :)

Goed gelukt zeg. En dat voor een eerste x!

Wauw, wat is ie leuk! Zeker die sneeuwbal op het hoofd van die ene pinguin. Knap hoor, zeker voor de eerste keer. Nieuw talent ontdekt ;)

5

Nog nooit geboetseerd? Dan heb je dat wel héél erg leuk gedaan zeg!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

nou, ik vind ze zeker geslaagd!
En wat een lekkere vullingen ook!
Je zoontje moèt haast wel erug blij zijn geweest met zo'n leuke en lekkere taart!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

7

Ik heb geen feedback en moest gelijk glimlachen toen ik pingu zag met die sneeuwbal op zijn koppie! Leuk gedaan hoor!

8

dank jullie wel. het was inderdaad mijn eerste keer. beviel me beter dan mijn puzzelplaatje haha.
dus dit ga ik zeker vaker proberen. mijn zoontje was er super blij mee en de visite wilde aanvankelijk geen taart, dat vonden ze zonde. na het proeven wilden ze uiteindelijk toch wel meer ;) de figuurtjes hebben we toen op een leuk bord gezet.

9

eerste keer boetseren? echt knap gedaan! en wat een grappig taartje is het geworden. leuk dat je dit zelf voor je zoon kunt maken.

10

Hahah net als je zoon ben ik helemaal gek op pinguïns :)

En deze zijn GEWELDIG :D

Super knap gemaakt en ik vind je rand ook zo leuk.

En gefeliciteerd met je zoon!

11

super leuk

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

12

Wát gaaf zeg! Die kaneelroombotercreme, hoe maak je die? Gewoon botercreme 1:1 maken? En hoeveel kaneel doe je eronder?

13

Wat een leukerd!

Volg al mijn bakavonturen, recepten en how-to's op www.BekentenissenVanEenZoetekauw.nl !

14

Wat een leukerd!

Volg al mijn bakavonturen, recepten en how-to's op www.BekentenissenVanEenZoetekauw.nl !

15

De kaneel roombotercreme heb ik op smaak gebracht met loran geconcentreerde olie. geen idee hoeveel ik er in heb gedaan, dat doe ik op gevoel en smaak. ik gebruik geloof ik wel meer dan aanbevolen.