1

Onderwerp: Inzakken cupcakes na het bakken

Hoi,

Ik heb een vraagje...het bakken van taarten gaat mij over het algemeen goed af...maar als het op cupcakes aankomt, gaat dat meestal niet zo goed.

Tijdens het bakproces in de oven rijzen ze mooi, ze zijn gaar, hebben een lichtbruin kleurtje, maar als ze tien minuten uit de oven zijn, verschrompelen ze tot ver onder het randje van het cupcakepapiertje.
Ik gebruik nu de mix van FunMix, maar heb ook al vele andere geprobeerd!
Herkennen meer mensen dit? Tips/tricks?

Groetjes, Ilona

2

Re: Inzakken cupcakes na het bakken

ik denk dat ze dan toch niet helemaal gaar zijn vanbinnen...

Ik heb helaas geen ervaring met mixen, ik maak mijn beslag gewoon zelf.
Hopelijk hebben anderen met mix, tips voor je

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

3

Als ze inzakken, zijn ze inderdaad niet gaar. Hoe heet bak je? En hete lucht of boven/onder warmte?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hallo

IK gebruik ook altijd de mix van funcakes, gaat altijd goed.
Oven op warmte als op de verpakking, ik doe ze alleen 3 minuten langer in de oven maar dat ligt denk ik aan het soort oven, ik heb een hete lucht oven.
Verder haal ik ze na het bakken direct uit de bakvorm om te laten afkoelen, tot nu toe gaat het goed zo.

Succes ermee!

5

Ik bak ze op max 160 gr hetelucht, maar ook langer dan wat op de verpakking staat. Anders zijn ze ook niet gaar

6

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik bak altijd in heteluchtoven.

De komende dagen ga ik gewoon nog een paar keer proberen, met een paar minuten langer in de oven. Moet het goedkomen!

Groetjes, Ilona

7

Het loont de moeite om eens een oventhermometer in je oven te plaatsen om je temperatuur te meten. Iedere oven is anders en ook de temperatuur kan in werkelijkheid hoger of lager zijn dan je oven aangeeft. Je hebt al voor een paar euro een simpele oventhermometer bij de Blokker of zo.
En idd, ingezakken gebeurt als je cupcakes nog niet gaar zijn. 2 minuten kan al een verschil maken. Als je zachtjes op je cupcake drukt en hij veert terug (dus er blijft geen deukje achter) dan is hij gaar. Succes!