1

Onderwerp: Belletjes in de rand.

Ik bak al een tijdje en gebruik de FC mix, ik heb altijd last van belletjes in de rand waardoor ik moeite heb met het afsmeren en het verkrijgen van een scherpe rand. Wat doe ik niet goed? Ik voer temp. van de oven op.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

2

Re: Belletjes in de rand.

ik had dat voorheen ook wel eens en gebruik tegenwoordig als een stukje bakpapier op de bodem. ik vul ook altijd van het midden van de vorm naar de zijkant en tik daarna tegen de vorm, sindsdien heb ik er geen last meer van. Ik denk dat je de mix wat langer in de lage stand moet mixen, dan gaat alle lucht wel uit het beslag en heb je wellicht ook minder problemen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

ik mep tegen het blik aan :) gewoon met mijn spatel (kant waar je mee beethou) rondom en onder tikken..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Oké, ga het nog eens proberen met de tips, tikken deed ik al en vullen van binnenuit. Bedankt.

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

Belletjes in de rand komt meestal door te dik invetten van de taartpan.

Als je zondigt zondig dan lekker

6

Dat kan ook van te veel bakspray komen...
Even na vegen met een stukje keukenpapier!

Dat is toch een TAART waard!