26

Re: Voor hoeveel personen

Een formulier is inderdaad wel handig, maar dan zou ik het voor mezelf bijhouden. Ik heb 1x een fout gemaakt met de naam, maar dat kwam omdat de namen van de moeder (opdrachtgeefster waar ik de mailwisseling mee had) en de dochter heel erg op elkaar leken. Gelukkig kon ik dit nog makkelijk aanpassen. Soms bellen de mensen mij en dan zeg ik dat ik liever een mail krijg zodat ik alles op 'papier' heb. Ben al niet zo'n beller en vergeet dan juist de dingen te vragen die belangrijk zijn ;)

27 Laatst bewerkt door Esther68 (13-12-2013 17:18)

Oeps...

28

Hallo,
Oud topic!

Ik had een vraagje over zo'n formulier in laten vullen door de klanten.
Kan ik die ergens opstellen en dat naar de mensen sturen en dat hun hem kunnen invullen, hoe werkt dit en wat voor programma gebruik ik dan?
Of doen jullie gewoon de vragen door de mail sturen en dat de klanten gewoon een mailtje terug sturen met hun antwoorden?

Groetjes Astrid.

29

astap79 schreef:

Hallo,
Oud topic!

Ik had een vraagje over zo'n formulier in laten vullen door de klanten.
Kan ik die ergens opstellen en dat naar de mensen sturen en dat hun hem kunnen invullen, hoe werkt dit en wat voor programma gebruik ik dan?
Of doen jullie gewoon de vragen door de mail sturen en dat de klanten gewoon een mailtje terug sturen met hun antwoorden?

Groetjes Astrid.

Op pagina 1 (bericht 21, van Lenny) staat een lijstje/formulier wat je aan klanten/bestellers kunt mailen...

30

Ja ik had het gezien :)
Ik ga wel zo'n vragenlijstje maken en mailen.

31

15 cm: 6 personen
20 cm: 12 personen
25 cm: 18 personen
28 cm: 23 personen

Dit is wat ik altijd aanhou, en dat is vaak nog ruim.

.. Want taart kan altijd!!

32 Laatst bewerkt door astap79 (17-05-2015 20:54)

Siena schreef:

ik reken per taartvorm, dus dan gaat het wel.

Ik vind een prijs per persoon niet eerlijk nl.

Bij een kleine taart (15cm bv) haal je zelf je kosten er niet uit,
en bij een grote taart (25cm of 30cm) verdien je ineens heel veel.

Dat komt omdat je voor een kleine taart in verhouding veel meer nodig hebt dan voor een grotere taart.

Ik heb de kostten helemaal berekend in excel,
en dan zie je heel mooi dat hoe groter de taart, hoe lager de per persoons prijs wordt.

Vandaar mijn keuze om een prijs per taartvorm te maken,
dan kan ik daar rekening mee houden.

Eerlijker voor mezelf, en voor de aanvrager.

Ik zat hier ook een beetje naar te kijken..
Ik was aan het bekijken wat ik kon vragen voor een taart, en zie dat sommigen de p.p. prijs rekenen en anderen weer de per taart prijs..
Idd als je per persoon berekent dat zijn de kleinere taarten heel goedkoop en de wat grotere ineens zo duur, dat ik denk hmm dat lijkt me wel erg veel om te vragen.
Ik denk dat ik dan toch maar voor de prijs per taart ga berekenen, goh blijft lastig zeg :)

als je per persoon prijs berekend hou je dan het maximale aantal puntjes aan wat je eruit haalt? de ene haalt meer puntjes uit een taart als de ander..?
bijv: 20 cm taart 10/12 pers. hou je dan 12 pers aan?

groetjes Astrid.