1 Laatst bewerkt door Nancypeter (01-09-2013 11:09)

Onderwerp: Foodprinter canon mg5350

Wie heeft er ervaring met de fotoprinter mg5350 van canon?
Hij is nu in de aanbieding bij Bouwhuis, maar ook gewoon te koop bij de mediamarkt.

Ik zit eraan te denken om hem bij de mediamarkt te kopen en de eetbare cadridges bij Bouwhuis.
Hoe weet ik welke cadridges ik moet bestellen?

En kan ik gewoon een plaatje uitzoeken op het internet en die dan uitprinten?
Bij Bouwhuis hebben ze nu ook de frostysheets in de aanbieden, raden jullie mij dit aan?

Veel vragen dus, want heb geen idee hoe alles werkt en wat handig is!
Graag jullie advies!

O'ja hoe zorgen jullie ervoor dat de sheet aan het fondant gaat plakken?
Gewoon met water?

Groetjes Nancy

2

Re: Foodprinter canon mg5350

Zie net da hij bij cake art goedkoper is en dat zond aanbieding.
Daar dan maar kopen denk ik.....zucht....wat een lastige beslissing....

3

Re: Foodprinter canon mg5350

Als je printer bij mediamarkt koopt heb je de kans dat het al getest is (met niet eetbare inkt; chemisch) en wat ook regelmatig voorkomt is dat printers al eerder gebruikt zijn bij mensen (heb hier al meerdere over gehoord) Je kunt hem dan echt niet meer gebruiken.  Als je de printer bij bouwhuis koopt weet je 100% zeker dat deze niet getest is en dat hij ook niet eerder met de 'gewone' printerinkt gebruikt is.

Re: Foodprinter canon mg5350

Volgens mij moet het niets uitmaken.
Er is hier laatst ook een topic over geweest en die persoon had contact gehad met de producent van de printers.

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

5

Re: Foodprinter canon mg5350

Daar staan inderdaad al meerdere topics over.
Vandaar ook mijn andere vragen en niet perse waar ik hem ga kopen.

Gaat hoogstwaarschijnlijk cake art worden.
Wilde graag antwoorden op mijn andere vragen.

Groetjes nancy

6 Laatst bewerkt door Chantal.C (05-12-2013 13:41)

Re: Foodprinter canon mg5350

Hoi, nou ik heb hem thuis gekocht via cake art, omdat die daar goedkoper was, dacht ik, in praktijk blijkt dat die inkt van hun de boel doet verstoppen, gelijk vanaf het begin, de rode inkt dus groene printen, na vaak spoelen en reinigen, en dat gebruikt heel veel inkt en wachten op reactie wat te doen. heb ik naar bouwhuis gebeld en die rade me aan de kop in de alcohol te zetten net tot boven de gaasjes zeker een nacht, daarna wel even naspoelen met water anders verbrand de kop (door de alcohol) zo gezegd zo gedaan en de printer print nu met bouwhuis inkt wel wat duurder maar verstopt dus echt niet. en hij print echt goed. hopelijk heb je iets aan mijn ervaring
groetjes Chantal

7

Re: Foodprinter canon mg5350

Hoi Chantal,

Ik heb inmiddels bij Bouwhuis een foodprinter gekocht en die werkt idd hele goed!

Ben er erg blij mee.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes nancy