Onderwerp: ik liep wat achter....
Voor de fysio waar deze jongen al jaaaaren kwam, een bedanktaartje. De kleur en mensfiguur komen uit het logo. Ik kon er verder eigenlijk niks bij bedenken....
Gevuld met speculaasmbc, stukjes peer en caramel; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein.
Nog een bedanktaartje, nu voor een leraar. De vogels komen van het schoollogo, de handen zijn die van de kinderen. Hij houdt van voetbal, Grolsch, Heineken.... vandaar deze kleuren...
Gevuld met aardbeienmbc en lemon curd, afgesmeerd met witte chocganache, ingepakt in fondant.
Voor een jongedame, iets in paars wit en roze. Moeders had een paar eerdere taarten van mij opgegeven als inspiratie.
Gevuld met bosvruchtenbavarois en rode vruchtensaus; afgesmeerd met witte chocganache, ingepakt in marsepein.
Voor een dwarsfluit-jongedame; kleuren: knalblauw en knalgroen en graag pure chocolaaaaa. Moeder en broer houden daar niet zo van
dus wel 'gewoon' vanillebiscuit.
Afgesmeerd met pure chocganache 1:2; omdat ik geen Callebaut meer had
heb ik Cote d'Or repen puur gekocht. Droogde de ganache toch helemaal niet op
De marsepein zoog zich vast en de kleur.....
Van ellende nog een laag groen eromheen gedaan
Gevuld met pure chocmousse en aardbeisaus.
Een lactose-vrije taart graag. Dat kan hoor
ware het niet dat FC de mix-samenstelling ergens een keer veranderd heeft en er nu melkpoeder ingedaan heeft. Stomtoevallig kwam ik daar donderdagsmiddags achter (mixkapsel lag al in de vriezer)...
Dus een from scratch biscuit gebakken, zette ik de oven op 100 ipv 140
Volgende ochtend nog maar een kapsel gebakken, deze keer ging het goed
De deco?
Blauw met Supermanlogo (geen poppetje ofzo)..... voor een mevrouw van midden 40 (denk ik)....
ik kreeg geen beeld
Maar gelukkig zijn er andere taartdames. Terwijl ik mijn deco-probleem aan hun uitlegde kwam er toch iets in me op
Uitvoering kon beter, maar de besteller was er blij mee én ze vonden 'm heerlijk, in tegenstelling tot eerder gekochte lactosevrije taarten
Gevuld met aardbeienmousse (obv AlproSoja op te kloppen) en rode vruchtensaus. Afgesmeerd met 1:1 plantaardige margarine (
mocht je iets anders weten, zonder choc, graaaaag!), ingepakt in fondant.
Of ik een taartje wilde maken dat ze mee konden nemen naar de opening van een kapperszaak. 'doe maar het logo en een kammetje ofzo'....
Logo viel nog vies tegen... strakker dan dit lukte niet
Gevuld met witte chocmbc, stukjes perzik en lemon curd; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in fondant.
Jeeej, je hebt het volgehouden tot hier!