1 Laatst bewerkt door Carien (02-12-2013 18:29)

Onderwerp: ik liep wat achter....

Voor de fysio waar deze jongen al jaaaaren kwam, een bedanktaartje. De kleur en mensfiguur komen uit het logo. Ik kon er verder eigenlijk niks bij bedenken....
https://lh6.googleusercontent.com/-m4JtEgSxOYs/UmEnjF94HUI/AAAAAAAAaCY/bs2c-XDEzVI/s640/IMG_8539%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met speculaasmbc, stukjes peer en caramel; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein.

Nog een bedanktaartje, nu voor een leraar. De vogels komen van het schoollogo, de handen zijn die van de kinderen. Hij houdt van voetbal, Grolsch, Heineken.... vandaar deze kleuren...
https://lh4.googleusercontent.com/-KfNj6aSxX0A/UnJd7rQ_wdI/AAAAAAAAaH0/eL3mp4t3Er0/s640/IMG_8655%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met aardbeienmbc en lemon curd, afgesmeerd met witte chocganache, ingepakt in fondant.

Voor een jongedame, iets in paars wit en roze. Moeders had een paar eerdere taarten van mij opgegeven als inspiratie.
https://lh4.googleusercontent.com/-LHqhYF7ordQ/UnZHhPTRqHI/AAAAAAAAaIU/t2w7jbFJBZg/s640/IMG_8658%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met bosvruchtenbavarois en rode vruchtensaus; afgesmeerd met witte chocganache, ingepakt in marsepein.

Voor een dwarsfluit-jongedame; kleuren: knalblauw en knalgroen en graag pure chocolaaaaa. Moeder en broer houden daar niet zo van :think:  :think:  ;)  dus wel 'gewoon' vanillebiscuit.
Afgesmeerd met pure chocganache 1:2; omdat ik geen Callebaut meer had :grr: heb ik Cote d'Or repen puur gekocht. Droogde de ganache toch helemaal niet op :nooo  :s De marsepein zoog zich vast en de kleur..... :(  :(  Van ellende nog een laag groen eromheen gedaan :/
https://lh3.googleusercontent.com/-L3bA89KwyWo/Un93-mdNYeI/AAAAAAAAaJk/M_bwOBQgKG0/s640/IMG_8676%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met pure chocmousse en aardbeisaus.

Een lactose-vrije taart graag. Dat kan hoor :Y ware het niet dat FC de mix-samenstelling ergens een keer veranderd heeft en er nu melkpoeder ingedaan heeft. Stomtoevallig kwam ik daar donderdagsmiddags achter (mixkapsel lag al in de vriezer)...  :s  Dus een from scratch biscuit gebakken, zette ik de oven op 100 ipv 140 :grr: Volgende ochtend nog maar een kapsel gebakken, deze keer ging het goed :)
De deco?
Blauw met Supermanlogo (geen poppetje ofzo)..... voor een mevrouw van midden 40 (denk ik)....
:think:  :think:  :think: ik kreeg geen beeld :nooo Maar gelukkig zijn er andere taartdames. Terwijl ik mijn deco-probleem aan hun uitlegde kwam er toch iets in me op :Y  Uitvoering kon beter, maar de besteller was er blij mee én ze vonden 'm heerlijk, in tegenstelling tot eerder gekochte lactosevrije taarten :)
https://lh6.googleusercontent.com/-yjVX0wPv-fU/Upy7anEbOgI/AAAAAAAAaMA/NHS-BmIP-sk/s640/IMG_8757%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met aardbeienmousse (obv AlproSoja op te kloppen) en rode vruchtensaus. Afgesmeerd met 1:1 plantaardige margarine ( :s mocht je iets anders weten, zonder choc, graaaaag!), ingepakt in fondant.

Of ik een taartje wilde maken dat ze mee konden nemen naar de opening van een kapperszaak. 'doe maar het logo en een kammetje ofzo'....
Logo viel nog vies tegen... strakker dan dit lukte niet :nooo
https://lh6.googleusercontent.com/-tkCWxRXaIDY/Upy7bF8dDrI/AAAAAAAAaMQ/sjUvnuQ7GyU/s640/IMG_8774%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met witte chocmbc, stukjes perzik en lemon curd; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in fondant.

Jeeej, je hebt het volgehouden tot hier! :thumb:  :thumb:  :D

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2 Laatst bewerkt door lady-vall (02-12-2013 19:05)

Re: ik liep wat achter....

Ik vind ze heel mooi, je bakt hoge kapsels ( jaloers  ;) ) die van vera en dwarsfluit vind ik er wel uitspringen
Ps waarmee heb je bij de laatste taart dat mooie barok achtige printje gemaakt?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Vind ze allemaal stuk voor stuk erg mooi, die taart van Vera is favoriet zo ontzettend vrolijk! Ook je superman is erg mooi gedaan..

4

Jeeeeeetje Carien, wat zijn ze weer supertrakkkkkk!!!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

ik vind die laatste juist geweldig, de kleuren, het ontwerp.... Super!

en allemaal weer 'Rete'strak!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

lady-vall schreef:

Ik vind ze heel mooi, je bakt hoge kapsels ( jaloers  ;) ) die van vera en dwarsfluit vind ik er wel uitspringen
Ps waarmee heb je bij de laatste taart dat mooie barok achtige printje gemaakt?

Dank je! Mijn kale biscuits zijn iets van 7cm, na 3x vullen zijn ze zo'n 10cm  :)
De krul is van JEM: http://www.deleukstetaartenshop.nl/jem- … roll-set-2

7

Oke thanks, echt leuk! Dat is wel hoog..! Gebruik je een mix of maak je de biscuits zelf?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

8

mix :o  ;)  met 'from scratch' kom ik minder hoog inderdaad :grr:
Ik doe in een 20 rond 252gr mix met bijbehorende ei en water.

voor de bc.. je heb hier bij ingezonden recepten een vegan bc die is lekker :) gebruik ik zelf ook voor mijn dochter...

afsmeren gebruik ik pure calabaut en dan minus L slagroom (of soja slagroom)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

10 Laatst bewerkt door Carien (02-12-2013 23:33)

Dank Penny, het ging mij puur om het afsmeerspul. Ik heb die vegabc al eens als vulling gemaakt, lekker idd :Y ; afsmeren ermee was geeeeen succes :nooo
Deze mevrouw houdt niet van chocola :think: dus vandaar geen ganache-achtig iets :rolleyes:  ;)

ik vind bc afsmeren hoe dan ook geen succes.. 

zou toch iets anders moeten zijn dan bc of ganache.. :think:

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

12

Carien schreef:

mix :o  ;)  met 'from scratch' kom ik minder hoog inderdaad :grr:
Ik doe in een 20 rond 252gr mix met bijbehorende ei en water.

Oke, nou ik gebruik ook altijd een mix, vind hem heerlijk  :Y  Alleen worden ze niet hoog. Zal er de volgende keer meer beslag in doen.
Heb ook geen hetelucht, alleen elektrische oven. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben denk je? :think:

13

tsja, geen idee, kan overal aan liggen.
Heb je een handmixer of een staande? Dat is echt al een wereld van verschil.
Mix je wel 10min?
Zijn je eieren op kamertemp?
Staat je oven niet te warm?
Verwarm je voor?
Ik bak op 140 graden hetelucht, continu; het is echt voor elke oven anders.

Maar minder hoogte ligt denk ik toch echt aan het mixen. Het beslag moet net zoiets zijn als stijfgeklopt eiwit, maar dan lichtgeel :)

14

Mooi!

15

je hebt bepaald niet met je handen over elkaar gezeten.... :nooo , ze zijn stuk voor stuk prachtig! :Y

16

Ik vind ze allemaal super!  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

17

Mooie parade! Hoe heb je die letters van het fysiotaartje gedaan? Met je sugargun?

Hele mooie taarten!

19

dank allemaal voor de leuke reacties :)

Maria1000 schreef:

Hoe heb je die letters van het fysiotaartje gedaan? Met je sugargun?

:Y de taart was voor de fysio van een jongetje van 7, dit lijkt een beetje op het handschrift van iemand van die leeftijd O-)  O-)  ;)

20

Ja, ik vind het juist leuk!  :Y En het past helemaal goed als het van een jochie van 7 is.

21

Wat een mooie strakke taarten zeg!

Ik smeer lactose vrije taarten altijd af met kokosvet.. (verkrijgbaar bij reformwinkel) en dan ook 1:1

22

rie schreef:

Ik smeer lactose vrije taarten altijd af met kokosvet.. (verkrijgbaar bij reformwinkel) en dan ook 1:1

:think: geeft dat dan geen kokossmaak aan de taart?

23

Wilde ook maar eens gaan proberen om af te smeren met ganache. Doe het altijd met de vulling (chocofudge of mbc). Zien er bij jou echt mooi strak uit zeg!