1

Onderwerp: Taart buiten,en bakblik advies.

Goede morgen allemaal,

Ik heb dus twee vragen. Vraag 1. Ik mag voor 29dec een taart maken. Nu komt het probleem. Door tijd gebrek tegen die tijd wil ik de taart van tevoren maken. Een dag of drie vier met veilige vulling. Door plaats gebrek in de vriezer wil ik de taart in een doos buiten op balkon zetten. Aangezien het tegen die tijd zo rond die tijd - 15,16 graden zal zijn wil ik dus vragen of dat kan misschien in vermelding met vocht.

Vraag 2. Ik heb interesse in de wilton bakpannenset. Is dat een aanrader of hebben jullie een andere voorkeur?

Dank jullie wel alvast.
Gr. Mirella.

2 Laatst bewerkt door Siena (02-12-2013 11:38)

Re: Taart buiten,en bakblik advies.

ikzelf heb de bakpannen van PME en ben daar zéér tevreden over :Y .
heb voor PME gekozen omdat ze meer keuze hebben.

de wilton bakpannen ken ik niet, heb ik geen ervaring mee.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Re: Taart buiten,en bakblik advies.

1. Vier dagen zou ik zelf nooit doen... 2 of echt max 3 vind ik nog wel oké, vier gaat mij echt te ver (wordt er ook echt niet lekkerder op). Als het voor eigen gebruik is, kun je dat natuurlijk zelf weken, maar voor een opdracht  :nooo
het zal niet beschimmeld zijn, maar toch...

Overigens weet ik niet hoe het in jouw omgeving zit (met die lage temperaturen), dan heb je het eigenlijk over een buiten vrieskist   :P 


2. Ik heb zelf PME pannen en ben daar heel tevreden over, zelf geen Wilton pannen in bezit.

Sweet as sugar and everything nice

Re: Taart buiten,en bakblik advies.

Dank jullie voor jullie reacties.

De taart is dus voor iemand anders. Zelf heb ik nog nooit een taart ingevroren dus ik heb er geen ervaring mee. Maar omdat het dus op een
" buiten " vriezer lijkt dacht ik dat het wel kon.

Gr.

5 Laatst bewerkt door Esther68 (02-12-2013 12:01)

Re: Taart buiten,en bakblik advies.

Niks zo veranderlijk als het weer  ;) . Zou er dus niet op rekenen dat het dan zo koud is. Weet niet of het balkon op de zonkant staat? Wind? Regen? Maar al zou het +7 (geloof max koelkasttemperatuur) zijn, dan nog zou ik de taart niet buiten zetten. Vind trouwens 3-4 dagen best wel lang, ook als de taart in de koelkast staat. Voor mezelf zou ik het nog wel doen, als de vulling een bc is, maar niet voor iemand anders. Ik vul soms wel 2 dagen van tevoren, maar dan moet ik zeker weten dat de taart dan ook opgegeten wordt. Ik zeg het er iig wel bij wanneer ik de taart gevuld heb.

Ik heb ook de PME en ben daar ook tevreden over  :Y

Lees nu pas dat je niet in NL woont  ;), maar dan nog... ;)

Re: Taart buiten,en bakblik advies.

Tegen die tijd is het wel die graden hoor Esther. Het vriest nu s'nacht -6.
Maar ik ga dus even kijken wat ik dus ga doen. Ik heb met die week dus visite en ik vind het ontzettend vervelend als er op mijn handen wordt gekeken. Ze skiën ook niet allemaal  :)
In ieder geval bedankt voor het advies.

Over de blikken. Lijkt mij wel makkelijk vier in 1. Anders moet ik ze allemaal appart kopen.

Gr.

7

Re: Taart buiten,en bakblik advies.

ja, dacht ik al  ;) . Vandaar mijn bewerking  ;) . Misschien als de taarten los in kartonnen taartdozen staan? Met een plastic zak? Kun je de taarten wel 24 uur voor gebruik laten ontdooien?
Ik hou er ook niet van als mensen op mijn vingers kijken tijden het taarten maken. Snap je dus goed  ;)