1

Onderwerp: ....omdat 35 jaar toch al best wel een lange tijd is.....

Omdat onze buurtjes 35 jaar getrouwd waren en ik van mening ben dat zoiets een taartje verdiend, had ik een klein taartje voor ze gemaakt als verrassing
Ik wilde het schilderen met wodka en dust ook eens uitproberen, dus dat kwam mooi, dit is het resultaat

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1458688_365352883602223_383069305_n.jpg

Het taartje is gevuld met frambozen(gelei) en chocolade, en bekleed met chocofondant. De taart is rondom dus geschilderd.
Ze waren er erg blij mee

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: ....omdat 35 jaar toch al best wel een lange tijd is.....

Héél mooi!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

3

heel mooi

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Mooi!!!

5

heeel mooi met welk gereedschap heb je die bloemen gemaakt

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

6

De bloemtjes heb ik gemaakt met de uitsteker en vormer van Blossom sugar Art

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Echt heel erg mooi :D

8

Schilderen is echt heel erg gaaf geworden! Prachtig!

9

De buurman zei dat het wel leek alsof de taart van hout was, met koperkleurige nerven er in.....

10

Tigrasas schreef:

De buurman zei dat het wel leek alsof de taart van hout was, met koperkleurige nerven er in.....

Dan raakt hij meteen de kern. Prachtig!!!!

11

Het is inderdaad net echt gelakt hout, leuk effect  :)

12

dank jullie wel, ik ga ook nog eens testen wat het effect is met zilver dust op zwart fondant....ook wel mooi denk ik

13

waauw!!!!

14 Laatst bewerkt door fran4april1952 (03-12-2013 18:48)

Wat mooi!heb je dan gewoon de taart beschilderd met gouddust opgelost in wodka?

15

Ik heb eerst wat wodka in een klein metalen bakje gedaan ( geen kunststof gebruiken, dit is statisch! )  iets van twee eetlepels en vervolgens de koperkleurige dust toegevoegd, hier heb ik mee geschilderd met een hele grove kwast van drie cm breed met grof haar ( van Patisse en deze mag nooit gebruikt zijn om bijvoorbeeld iets in te smeren met boter, dus absoluut vetvrij) . Omdat de haren van de kwast grof zijn krijg je lijnen.
Je moet wel in een keer strijken en steeds de wodka roeren want door de alcohol gaat de dust naar de zijkant van je bakje. Als je een paar keer over de fondant gaat krijg je korreltjes op je fondant.

Vervolgens heel goed laten drogen en niet aanraken tussendoor want dan krijg je direct een vingerafdruk op je taart. Als je "verf" over hebt kun je de alcohol laten verdampen en kun je de dust nogmaals gebruiken om te schilderen, deze is niet meer bruikbaar om mee te dusten.

Ik heb zelf eerst een paar keer geoefend op een los stuk fondant want over de datum was, het effect is het mooiste vind ik als de kleur fondant een beetje past bij de kleur dust. Zwart is erg mooi met gunmetal grey of steelgrey, heb er alleen geen foto van gemaakt  :o  Dust met glitter er in is een absolute afrader, deze glitter maakt krassen in je fondant

16

Mooi, lekker klassiek. Mooie kleuren.  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!