Ik heb eerst wat wodka in een klein metalen bakje gedaan ( geen kunststof gebruiken, dit is statisch! ) iets van twee eetlepels en vervolgens de koperkleurige dust toegevoegd, hier heb ik mee geschilderd met een hele grove kwast van drie cm breed met grof haar ( van Patisse en deze mag nooit gebruikt zijn om bijvoorbeeld iets in te smeren met boter, dus absoluut vetvrij) . Omdat de haren van de kwast grof zijn krijg je lijnen.
Je moet wel in een keer strijken en steeds de wodka roeren want door de alcohol gaat de dust naar de zijkant van je bakje. Als je een paar keer over de fondant gaat krijg je korreltjes op je fondant.
Vervolgens heel goed laten drogen en niet aanraken tussendoor want dan krijg je direct een vingerafdruk op je taart. Als je "verf" over hebt kun je de alcohol laten verdampen en kun je de dust nogmaals gebruiken om te schilderen, deze is niet meer bruikbaar om mee te dusten.
Ik heb zelf eerst een paar keer geoefend op een los stuk fondant want over de datum was, het effect is het mooiste vind ik als de kleur fondant een beetje past bij de kleur dust. Zwart is erg mooi met gunmetal grey of steelgrey, heb er alleen geen foto van gemaakt
Dust met glitter er in is een absolute afrader, deze glitter maakt krassen in je fondant
www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina
www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda